Er is niet één soort valuta in afrika. Het verschilt per land.
een paar voorbeelden zijn de marrokkaanse dirham en de zuid-afrikaanse rand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van het land. Afrika is een continent dat bestaat uit 53 landen. Vrijwel elk land heeft zijn eigen muntsoort. Er is daar geen variant op de 'euro', als je dat bedoelt. Als die er wel ooit komt, vind ik persoonlijk 'afro' een mooie term. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Munt en papier geld.
(onduidelijke vraag verdient een onduidelijk antwoordt)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zwart geld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat een onzin antwoord zeg...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
muhahahah geniaal.
Tussen de Kruger en de Dirham heb je caleidoscoop van kleurrijke papieren munten (50?) ,al dan niet gedevalueerd en in functie van de locale uitgever-drukker-staatshoofd. De dollar en de euro worden in de parallelle economie ook veelvuldig gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt aan het land waar je bent.
Op sommige plekken (bij de armen) is ook wel eens geen geld en dan wordt er geruild. Geiten voor andere waren.

In Zimbabwe wisten ze trouwens 5 jaar geleden al dat hun geld niets waard is. Om de grens tussen Botswana en Zimbabwe te passeren moet je ofwel het visum betalen in US$ of in Euro's. De Zim-dollar werd niet geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De CFA-frank (men zegt bijv. "mille CFA ") is de munteenheid die gebruikt wordt in twaalf voormalige Franse koloniën, een voormalig Portugese kolonie en een voormalig Spaanse kolonie in Afrika. De naam stond van origine voor: Franc des Colonies Françaises d'Afrique (frank van de Franse koloniën in Afrika). De munt is in waarde gekoppeld aan de euro. Ik vind dit tijdens reizen in West Afrika wel erg handig, want steeds geld wisselen is altijd een hoop gedoe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in sommige delen helaas : ''geen''....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bijna elk Afrikaans land heeft zijn eigen valuta. Zie bijgevoegde bron