bestaan er schilderijen met stenen op het doek?

sgool

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'sgool'? Misschien moet je daar wat beter opletten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bezoek eens een museum (of twee of drie).

Antwoorden (5)

zeg maar tegen je leraar dat ie maar genoegen moet nemen met gaudi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Peter van Beveren.
http://petervanbeveren.exto.nl/gallery/detail/id/388258.html

En school schrijf je zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja verschillende. Ook met glas. Maar als ik werken moet gaan noemen, dan ben ik wel even bezig en ik weet niet of ik daar vanmiddag (lekker weer buiten) zin in heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo stenen op het DOEK? Stenen vallen er toch gelijk weer af. Er zijn vast wel schilderijen waar met kleine steentjes op het doel wordt gewerkt. Verder vallen voor mij alle mozaïeken onder schilderijen van stenen, maar niet op het DOEK. Een kunstschilder schildert op doek met verf. Stenen worden gemetseld op een achtergrond van steen, hout, klei.
En wat voor stenen bedoel je? Edelstenen? Dan kun je eigenlijk ook wel alle kleding met randen van edelstenen meenemen. Dat zijn wel geen schilderijen, maar ze geven soms wel een grafische vereenvoudigde afbeelding van een voorstelling. Op tasjes bijvoorbeeld: een schilderijtje in edelsteen van iets. Bezoek het tassenmuseum Hendrikje in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan ook zijn dat er stenen op een doek staan alleen dan staan er ook mensen bij en soms zijn het meschien niet mooie stenen of is het in de bergen.
Bronnen: