Als suppoost ben jij het eerste aanspreekpunt voor bezoekers. Je houdt toezicht op de bezoekers en natuurlijk de diverse objecten. - Bij calamiteiten ben jij aanspreekpunt voor bezoekers.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij komt binnen,zoekt een stoel en wacht op de dingen die komen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als museumsuppoost loop je per dag ongeveer 10-15 km. Je loopt op een afdeling rond om mensen te woord te staan en te zorgen dat alles goed verloopt.
Je spreekt mensen erop aan als ze ergens aanzitten of als ze foto's maken met flits.
Vriendelijkheid is hierin heel belangrijk.
Ten alle tijden heb je een open houding.
Dit houdt ook in: aandacht geven aan bezoekers, een praatje maken en vragen beantwoorden.
Wanneer je meer ervaring hebt opgebouwd kunnen kassawerkzaamheden ook tot je verantwoordelijkheden gaan behoren.

hiervoor volg je een MBO opleiding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Functiebeschrijving “Suppoost”

Doel van de functie : Toezicht houden op de kunstwerken en bezoekers in het museum, om ertoe bij te dragen dat de kunstwerken niet beschadigd worden, dat de bezoekers zich goed gedragen en dat ze een aangenaam bezoek beleven.

Belangrijkste resultaatgebieden :
- De kunstwerken bewaken tijdens de bezoekuren om ervoor te zorgen dat ze niet beschadigd worden (bv. door aanrakingen, zonlicht, flitsen...)

- Als er toch beschadigingen optreden, deze onmiddellijk signaleren aan de hoofdsuppoost of diens chef.

- Toezicht houden op de bezoekers om mee te garanderen dat ze zich houden aan het museumreglement.

- Elementaire, praktische inlichtingen verstrekken aan, bijstaan van bezoekers om hun museumbezoek zo vlot en aangenaam mogelijk te laten verlopen.

- Tijdig de toegewezen zalen openen en sluiten, volgens de gangbare procedures.

- Inspringen voor en afspreken met collega’s om de permanentie van de bewaking en aanverwante diensten te verzekeren
- Een beurtrol opnemen in deelgebieden van de suppoosten-werking om een vlotte totaal-werking mogelijk te maken: bv. controleren van toegangskaartjes, permanentie in de vestiaire verzorgen, meehelpen aan kassa of bookshop, infobalie bemannen, aanvullen van folders in de informatiestandaard, zaal in gereedheid brengen bij voordrachten,...

-Meehelpen bij het opgeruimd en netjes houden van de tentoonstellingsruimtes...

Technische bekwaamheden :
- Basiskennis van het museum of leerbereidheid om die te verwerven.

Persoonlijke bekwaamheden :
- Communicatievaardigheid
> durft mensen aanspreken, is niet verlegen
> is beleefd en vriendelijk, maar ook kordaat indien nodig
> spreekt duidelijk, kort en beknopt

- Sociale vaardigheid
> voelt aan wat de mensen willen weten en gaat alleen daar op in
> stelt mensen gerust bij praktische problemen
> is hulpvaardig

- Goed voorkomen
> hangt niet op een stoel of tegen een muur
> draagt en onderhoudt het uniform met zorg
> straalt zelfzekerheid uit

- Verantwoordelijkheidszin/betrouwbaarheid
> is alert
> toont het publiek dat men er is als bewaker
> komt gemaakte afspraken na

Soepelheid
> is bereid nieuwe dingen bij te leren
> is bereid overuren te maken indien nodig en mits goede afspraken
> past zich gemakkelijk aan aan de noden van het museum

- Zelfredzaamheid
> kan zijn/haar plan trekken
> kan zelfstandig werken
> blijft rustig in een noodsituatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bron geven is wel zo netjes als je copy paste..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
done