Wie o wie weet er een sprookje met 2 jongens en 1 meisje??

Morgen ga ik weer de hele dag oppassen, en we hebben besloten dat we een film gaan maken. Misschien hebben we 2 jongens en 2 meisjes, plus dat rollen afwisselbaar mogen zijn :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je kan elk sprookje aanpassen aan 2 jongens en 1 meisje. Bijvoorbeeld doornroosje: Doornroosje = meisje, de prins = een jongen en de gene die haar in slaap brengt kan zowel een heks als een tovenaar zijn. Be Creatif.

Maar misschien is het wel veel leuker om zelf een verhaal te verzinnen. Dat is voor kinderen ook erg leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien kun je Repelsteeltje proberen? Kun je eventueel de koning door repelsteeltje laten spelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
roodkapje? meisje roodkapje, de wolf 1 jongen, de jager 1 andere jongen.
En eventueel het tweede meisje als grootmoeder.

Je kunt ook sneeuwwitje en de 2, 3 of 4 dwergen doen.
Dan kun je zelf de hoeveelheid dwergen bepalen.

Er is ook nog een modern sprookje, maar ik weet de titel even niet meer.
Da's die prinses die verliefd wordt op de prins op het witte paard. Ze woont met haar broer in een toren.
De prins met het witte paard komt een nacht logeren (prinses stuurt broertjelief de hooizolder op, zodat de prins in het bed van broer kan slapen)
Maar als ze de volgende ochtend wakker wordt, ziet ze de prins op het witte paard nog net wegrijden, met broerlief achterop. Op de tafel ligt een briefje: 'Ik heb uw broer geschaakt'.
Daar: een sprookje voor 1 meisje en 2 jongens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep. Het is maar een grapje hoor. Tenzij je het opvoedkundig verantwoord vindt op dit moment in hun opvoeding.
Repelsteentje is er altijd bij als ik de kinderen toneel laat spelen.Ik laat ze zelf ook het scenario schrijven.Vooral de rol van het meisje( dat koningin wordt) willen ze allemaal spelen, en Repelsteentje die drie dagen na elkaar komt zeggen: 'O wat ben ik heden blij, morgen is het koningskind van mij.
Op het einde moet hij zo kwaad worden dat hij in twee breekt en door de grond zakt.
Je kan de kinderen en het publiek mee laten zoeken naar namen, heet je misschien....
Veel plezier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Repelsteentje? Ik dacht dat het repelsteeltje was...
Sneeuwwitje is natuurlijk het verhaal waar meer jongens dan meisjes in voorkomen. De dwergen kun je natuurlijk altijd in minder getale voor laten komen. Als je 2 meisjes hebt, kan er 1 daarvan altijd de boze heks zijn.
... maar misschien ben ik te laat met mijn reactie, aangezien 'morgen' al voorbij is.