Wat maakt Geocaching zo leuk?

Zijn er veel die het doen en kan je ook de tegenwoordige smartphones (met GPS) hiervoor gebruiken (ik heb de Nokia N97 mini)?

Hoe werkt het en wat maakt het leuk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.
Klik hier voor uitleg van Geocaching d.m.v. een YouTube-filmpje met Nederlandse ondertiteling.

http://www.geocaching.nl/index/

Kijk op deze site om caches in de buurt te vinden en om meer te leren over Geocaching.

Je kunt je eigen pagina aanmaken en meedoen in het forum. Dan kom je er snel achter waarom het voor veel anderen zo leuk is.
Een keer proberen, dan kom je er achter of het voor jou ook leuk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om het spel te spelen moet je allereerst weten hoe je een 'waypoint' in de GPS ontvanger zet.

Kijk in de handleiding die bij de GPS geleverd wordt hoe je een 'waypoint' in het apparaat zet.

Geocaching is een relatief nieuw fenomeen, daarom zijn de regels (nog) erg simpel:

1. Neem iets uit de cache
2. Laat iets achter in de cache
3. Schrijf iets in het logboek

Je kunt ook zelf een cache verstoppen. Op Geocache.nl of GeoCache.com kun je meer info hierover vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is het moderne schatzoeken!