Is energie drink heel slecht bij het fitness?

Ik ben zelf aan het bulken maar ik ben echt verslaafd aan energie drink zoals red bull etc. .
het bevat veel suiker en calorieën dan kan het wel toch?

Zelf eet ik elke dag 100 gram kip, broodje pindakaas
100 gram vis, fruit groenten en drink een paar blikjes energie drink

Toegevoegd na 1 uur:
Bij het bulken moet je aan veel calorieën komen.

Toegevoegd na 1 uur:
Bodybuilden en bulken is een groot verschil.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (5)

Ja goed is het niet, kijk maar eens wat voor calorien erin zitten, dan mag je extra gaan sporten!!! Verder slecht voor je gebit, heb ik ondervonden, ik was en ben nog steeds verslaafd aan go fast energy drink heerlijk!! maar nu heb ik veel gaatjes!!!
Niet meer doen ook niet met sporten, kan je beter aquarius drinken, is water met een smaakje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drink dan gewoon water :') aquarius zijn van die afzetters met die torenhoge prijzen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij het bulken moet je aan veel calorieën komen schat(L)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat valt wel mee schat:
200-500 calorieën boven je behoefte
vind ik niet zo heel veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aquarius is ook een sportdrank! Al die sportdranken heb je niet nodig als je aan het bulken ben! Veel eiwitten eten en heel veel pijn lijden tijdens trainen, veel laten verzuren. 200 gram vis en vlees zou ik verdubbelen. Eet vis en witvlees, ook lever en biefstuk is goed voor je. Veel trainen, maar dan zonder die drankjes er zitten alleen suikers in (koolhydraten) daar wordt je alleen vet van. Drink water tijdens trainen.
Het type energydrink dat jij bedoeld is niet zo goed, het levert het lichaam niets anders op dan energie die je weer moet verbranden.

Kies dan liever voor Aquarius of Vitamin Water waar vitamine B aan is toegevoegd die het vocht beter in balans brengt.

Caffeïnehoudende producten ontrekken namelijk juist vocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter is het om water te drinken, omdat je tijdens sporten vocht verliest en dat moet weer worden aangevuld. De suiker in een energiedrankje moet je weer wegsporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat het eigenlijk al:
http://www.nrgboost.nl/blog/bulken-de-complete-handleiding/

Bulken, hoe doe je dat?
Hoewel het concept eenvoudig is, je eet meer dan je nodig hebt om te blijven waar je nu bent (homeostase), is de uitvoering net wat lastiger. Je doet het tegenovergestelde van cutten eigenlijk: je eet nu 200-500 calorieën boven je behoefte .
Hoewel je ervoor kunt kiezen om de kans aan te grijpen om nu maar alle slechte dingen te eten, omdat je daar voor de zomer geen kans toe had, zou ik dat afraden. Niet alleen vanwege de overduidelijke nadelen voor je gezondheid, maar ook omdat de resultaten minder goed zullen zijn.
Hoe meer suikers je naar binnen werkt, hoe hoger je insulineresistentie, en hoe eerder je dus vet aanzet, en hoe lastiger het er weer af gaat. Om maar iets te noemen. Vandaar dat ik absoluut zou aanraden om zoveel mogelijk calorieën uit "schone" bronnen te halen, zoals: rijst, havermout, brinta, eieren, melk*, (goede) weightgainers, etc. Op deze manier ben je ervan verzekerd dat je vooral kwaliteitsmassa wint.

Ik lees daar niet zo'n groot verschil tussen bodybuilen en bulken:
Het doel van de bulk is, zoals het woord al aangeeft, massa aanzetten, groot worden! Het liefst kom je zoveel mogelijk spiermassa aan, tegen zo min mogelijk vet.

Dat is toch wat bodybuilders doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Red Bull is heel slecht voor je gebit omdat er zoveel suiker in zit!! En het is tevens verslavend omdat er opwekkende stoffen inzitten. Het beste kun je er direct mee stoppen, haal liever energie uit je voeding ipv energiedrank. Water drinken is een stuk gezonder.