Hoe kun je ijzer op plastic lijmen?

Mijn oorbellen uit de toko zijn kapot... ijzeren staafje waar de klem (heb geen gaatjes) aan zit, steekt rechtop in het plastic van mijn oorbel. Nu heb ik een los staafje en een gat in de oorbel waar het staafje nog precies in past.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Met 2-componentenlijm zou het te doen moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

er is speciale siliconen lijm die heel goed lijmt
of anders gewoon de superlijm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb aan de hand van jou beschrijving en beetje moeite om het voor me te zien, maar ik zou zeggen probeer het eens met secondenlijm, maar ook op onderstaande site kan je eens kijken welke lijm het beste is voor jou oorbel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was laatst bij de praxis en heb daar een interactief beeldscherm met daarop een lijm-advies programma gezien. Hierop kon je precies aangeven wat je wilde doen met de lijm en het programma vertelt dan wat voor lijm je nodig hebt.
Andere bouwmarkten zullen ook zoiets voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Industriele secondenlijm wordt ook door juweliers gebruikt.
Dat is niet de "gewone "secondenlijm.
Industrielijm vergt veel meer voorzichtigheid, het is erg agressief en geeft vrij veel cyaandamp af, veel meer dan gewone secondenlijm.
Het bij de hand hebben van aceton, eerst voor het ontvetten en voor het eventueel losmaken van vastgeplakte vingers ed. is een voorwaarde.
Gebruik dit soort lijm alleen als je al ruime ervaring met (gewone ) secondelijm hebt.
Dit spul wordt HEET wanneer het op de huid komt en je zit direct vast , vandaar de aceton.
Dat is ook gelijk het enige en beste middel om je los te maken.
Ik heb heel veel ervaring met industrielijm en bouw er zelfs lasers mee.
Het is oersterk, veroudert niet en de waas die er soms omheen ontstaat laat zich OOK met aceton verwijderen.
Gebruik een AFSLUITENDE bril, als de cyanidedamp of lijm in je ogen komt doet dat -in het gunstigste geval - heel erg pijn.
Een gewone bril sluit ahw. de cyanidedamp tussen bril en ogen even langer op (minder ventilatie) en dat doet flink meer pijn dan een ui snijden!.

Berg de industrielijm HEEL goed op, kinderen kunnen een ramp aanrichten met een flesje van dat spul. Dat geldt ook voor gewone secondenlijm , industrielijm is ongeveer 10X zo sterk.

Hebben kinderen secondenlijm te pakken, laat ze dan met hun handen UIT DE BUURT VAN HUN OGEN BLIJVEN, het vocht in de ogen zorgt voor acute uitharding en onomkeerbare schade, wat lijm aan de handjes of vastgeplakt zijn is vervelend maar zelden echt gevaarlijk, zolang de lijm maar niet bij de oogjes komt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een secondelijm met Cyanoacrylaat dat is nogal gevaarlijk want dat lijmt echt alles binnen enkele seconden. Dus opzoek gaan. succes