Vissen in Duitsland met Nederlandse VisPas, mag dat?

Wij gaan een lang weekend naar Meerfeld (Eifel Duitsland), waar een groot meer zit. En ik wou de vis spullen meenemen, om 's avonds lekker ontspannend te vissen. Maar kan ik dat gewoon met mijn nederlandse Vispas 2010? Of moet ik voor die 4 dagen een Duitse aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.7K

Het beste antwoord

Ik heb een heel lang antwoord weggedrukt (grrrrrr) op zoek naar alle benodigde info, maar in het kort is het antwoord : Nee, voor vissen in Duitsland heb je een Fischereischein of Angelschein nodig.

Officieel moet je daarvoor zelfs een test afleggen, maar voor buitenlanders is er de mogelijkheid een tijdelijke vergunning te kopen zonder examen. Daarvoor moet je je melden in het dichtstbijzijnde gemeentehuis.

In de link de regels per Bundesland voor buitenlanders (Gäste) in de eerste kolom. Zonder vergunning vissen is stropen, en naarmate je uitrusting beter is dus een steeds slechter idee. De kosten voor een toeristenvergunning zijn overigens (hangt af van het Bundesland/ Kreis waar je zit) ongeveer een tientje.

In privewater mag je - met toestemming van de eigenaar - vissen zonder vergunning.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het klinkt wellicht belachelijk, dat je een vergunning moet hebben om een beetje met je hengel in de sloot te mogen hangen, maar het is en blijft een vorm van jagen op levende dieren, en ja, dat is -gelukkig- in vrijwel heel Europa aan strenge regels gebonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat moet je, want van dat geld worden de Duitse visvijvers en andere plassen onderhouden, en geen Nederlandse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn museumjaarkaart geldt ook niet in het buitenland, zal met de vispas wel hetzelfde zijn
anneliez
13 jaar geleden
Als je in NL gevangen vis meeneemt mag je met een NL-vispas in Duitsland vissen.
De NL vissen zijn te herkennen aan de NL-sticker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
adriana
13 jaar geleden
Het is moeilijk om in Duitsland aan een visvergunning te komen , je moet daar zelfs een examen voor afleggen.Maar vissen in een meer mag , mits je een dag/ weekvergunning koopt bij de eigenaar van het betreffende water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij allemaal te moeilijk. Ik verorber wel een forelletje in een restaurant.
onlogisch, in Duitsland vissen met een Nederlandse vispas.
deze is toch niet internationaal geldig.
er eentje aanvragen voor die dagen is logisch.