Voor beginners zou ik Paint Shop Pro 7.00 of 7.04 aanraden.
-Start elke keer supersnel op: als 't programma nog in 't geheugen zit van een vorige opdracht: meestal binnen 0,5 seconden! Ik gebruik 't dan ook gewoon als standaard programma waarmee ik alle plaatjes open. Nieuwere versies zijn tijden bezig met 't laden van plugins en dergelijke. Vanaf PSP versie 8 wordt 't direct al allemaal stukken trager.
-Niet overdreven veel opties waardoor je door de bomen 't bos niet meer ziet.
-Ook mijn moeder kan ermee overweg :).

Wil je zoveel mogelijk mogelijkheden hebben: dan moet je bij een concurrerend pakket wezen of een nieuwere versie. Maar ikzelf gebruik al jaren PSP7 en heb weinig behoefte aan nieuwere, tragere (vooral met opstarten) versies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Volgens mij is dat nog steeds Adobe Photoshop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Photoshop en is meteen ook het moeilijkst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Picassa, en is gratis te downloaden. gewoon ff op google intikken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lightroom of inderdaad Photoshop maar lightroom is wat dat aangaat makkelijker onder de knie te krijgen en meer bedoelt voor een foto verfraaien in de zin van belichting en kleur. Terwijl photoshop veel verder gaat en meer bedoelt is voor foto manipulatie denk aan; foto in foto integreren etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adobe Photoshop CS3 of CS4 lijkt me. Dit is ook omdat ik niet anders gewend ben, maar ook omdat zoveel mensen dit programma gebruiken. Het is in het begin erg lastig, maar als je op google wat tutorials doorleest dan kan je het binnen no-time!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adobe Photoshop is de onbetwiste wereldstandaard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een eenvoudige bewerking, beetje knippen en plakken, rode ogen en snel uploaden van je foto's voor vrienden/ familie, is picasa idd een super oplossing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Photoshop is een ontzettend duur programma, dus dat zou ik niet gebruiken. ImageJ is een gratis programma dat vrij goed werkt.