Poef Breien: Wie kan een poef breien? Hoe doe je dat?

Ik zou zo graag een aantal poefs willen breien in diverse kleuren voor mijn nieuwe (oosterse)interieur, zou alleen echt niet weten hoe ik dit moet doen. Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Hier staat een uitgebreide beschrijving: http://mariekes-werkjes.blogspot.com/2009/12/pi-pa-poef.html
Amadea
13 jaar geleden
Vanwege de stevigheid zou ik eerder een poef haken dan breien, maar het kan natuurlijk wel.

Als je haakt gebruik je drie keer zoveel garen, maar het weefsel is derhalve sterker EN rekt minder, dus blijft beter in model.

Als je een poef breit kun je het best vierkante poefs maken van vierkante lappen. je kunt ze als overtrek over een bestaande poef maken, of opvullen met schuimrubber platen.

Wil je een ronde poef breien, werk dan op 4 of vijf naalden zonder knop, en minimaal nummer 5, anders be je de rest van je leven bezig met één poef. Gewoon 6 steken opzetten, meerderen tot je een cirkel naar gewenste keuze hebt, stukje recht breien en weer minderen.
Of, de makkelijke manier : een lange rechte lap in ribbels sluiten tot een cirkel en de boven- en onderkant helemaal insnoeren. Zelf vind ik dat niet zo mooi, maar het wordt veel gedaan.

Je kunt ook met verkorte toeren werken zodat je een lap krijgt die in het midden heel breed en aan de buitenkanten heel smal is.

Als je weet wat voor model je ongeveer nodig hebt, kan ik je wel aan een patroon helpen.

Het nieuwe materiaal Zpaghetti is heel erg geschikt voor het breien en haken van poefs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, je minstalker is ook weer actief? +je van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Haken is zoveel makkelijker, en je fouten kan je ook zo makkelijk herstellen, dat doe je niet met breien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben vooral een groot fan van haken omdat het minimaal drie keer zo snel gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haken rules! :P +1
Kijk maar even op de site:PI PA POEF!