Is ''blobben'' wel wettelijk toegestaan?

Zie filmpje voor wat blobben is: http://www.youtube.com/watch?v=VrZgYlGE8h0

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er wel cool uit....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het filmpje niet goed zijn via RDP, maar is het een soort basejumpen in het water ofzo? Of moet je op dat plastic ding terecht komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie geen enkel probleem. Met welk wettelijk uitgangspunt zou het in strijd zijn, dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat dit onder toezicht van professionals en een medisch team is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kwisum: er ligt iemand op een groot plastic ding, er springt iemand van een hoogte op dat ding en de persoon die er op lag wordt gelanceerd. Diegene vliegt enorm hoog door de lucht en komt in het water terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok bedankt vlinder, dan werkt het dus als een wipwap/trampoline. Het mag dan waarschijnlijk wel, mits je daarmee geen andere in gevaar brengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zo werkt het ongeveer inderdaad... alleen een beetje hoger en harder enzo.
Ik denk ook dat het gewoon mag... extreme sporten zijn er genoeg, allemaal toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niks gevaarlijks aan.. Ik ken freerunners die van zulke hoogtes springen.
En ze vallen gewoon op een springkussen.
de ander gaat 10-20 meter de lucht in en valt in het water.
Lijkt me niet zo gevaarlijk. Zal wel weer plusjes hiervoor krijgen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom moet iets wat leuk is, weer verboden zijn/worden? Waarschijnlijk als er 3 gasten hun nek breken, wordt het verboden. Tot dan, geniet er van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier deden de kinderen dit in het klein met zo'n grote zitzak, minder spectaculair maar zorgde wel voor veel lol :)

Het beste antwoord

Voor zover ik kan nagaan is blobben niet opgenomen in het wetboek van strafrecht en val het onder extreme sporten en hobby's en daarvoor geldt zolang je geen andere wetten overtreedt en je geen schade of letsel aan een ander toebrengt valt dit binnen de wet.

Wel zou ik voor alle veiligheid geen alcohol nuttigen, niet blobben bij zwangerschap en denk er om, altijd van je af blobben!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Pimstyle;

Zolang je er niemand schade of overlast mee bezorgt; waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet durven dat blobben ,het is ieder zijn verantwoordelijkheid ,totdat er iets ernstigs gebeurd dan zal het wettelijk verboden worden. Zolang het "goed"gaat gaan ze er wel mee door lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks mis mee... niet gevaarlijker dan een duikplank, jetski, snowboard of gorge-swing.. al verwacht ik wel dat ze elke deelnemer vooraf een waiver laten ondertekenen.