In Nederland zijn airsoftwapens verboden, ongeacht de kleur van de loop. In de VS mogen alleen airsoftwapens met een oranje loop geïmporteerd worden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt
bamibal
12 jaar geleden
Kan iemand die min even uitleggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is niet van mij, maar misschien omdat je stelt dat airsoftwapens verboden zijn. Dat is niet zo. Zie mijn antwoord verder op. Voor dat stukje ongeacht de kleur, compenseer ik je minnetje wel. ;-)
Op dit moment zijn airsoft guns nog verboden maar ze staan op het punt om goedgekeurd te worden. De wet moet er voor gewijzigd worden, maar het voorstel ligt nu in de tweede kamer.
Of het daadwerkelijk legaal wordt is even afwachten, maar de uitslag zou voor het eind van dit jaar bekend moeten zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op deze site staat o.a. een tijdlijn

http://www.nabv.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
Op dit moment zijn ze dus wel degelijk hartstikke illegaal en je mag ze zelfs niet over de grens brengen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Transcript van het debat over het legaliseren van de Airsoft guns

http://www.nabv.nl/?p=831#more-831
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn niet illegaal omdat het airsoft wapens zijn, want die mag je hebben. Het illegale eraan is, is dat de huidige airsoftwapens niet van een echt wapen te onderscheiden zijn.

Ze zijn voor bedreiging of afdreiging geschikt. Neem een gemiddeld airsoftwapen mee de winkel in, en de handjes gaan omhoog en de kassalade wordt overhandigd.

Het gaat niet om de kleur, maar om de vorm. Een oranje loop is makkelijk weer zwart te maken.

Dus nogmaals, niet het airsoften maar de wapens die nu op de markt zijn, zijn verboden.

Er is momenteel 1 airsoftwapen geproduceerd die wèl in Nederland is toegestaan, die heeft een futuristisch uiterlijk dat je meteen zien dat het niet een vuurwapen is.

Er zullen meer airsoftwapens op de markt komen die in Nederland zijn toegestaan, maar deze zullen altijd overeenkomstig zijn van de bijlage Wet Wapens en Munitie, ze zullen nooit toestaan dat de airwapens in Nederland replica's zijn. Dus verwacht er niet veel van.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb er een plaatje van gevonden, deze is wel toegestaan en valt net als overige luchtdrukwapens onder cat.4 van de WWM