Hoe maak ik een vloerkleed van een deken?

Ik wil graag een vloerkleed maken van een wollen deken.
Maar hoe zorg ik dat die stijf genoeg is zodat het dekenkleed niet plooit zodra erover gelopen wordt?
Ik dacht zelf aan jute ertegenaan plakken, maar waarmee? Siliconenkit? Zou dat loslaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Bij tapijtwinkels, maar ook bv bij Leen Bakker verkopen ze een ondertapijt. Dat is een rubberachtig tapijt met gaatjes. Makkelijk op maat te knippen.
De mooiste manier is om de deken hier rondom aan vast te stikken, en misschien wel in banen door te stikken.

Mocht dit je teveel werk lijken kun je textiellijm gebruiken.