Kan je op basis van een niet gerelateerde factor ongeveer bepalen welk instrument diegene leuk vind?

Ik heb opgemerkt, maar dit hoeft niet te kloppen over het algemeen, dat vaak zwarte langere jongens bas spelen.
Zou je dus op basis van hun afkomst kunnen vaststellen dat waarschijnlijk is dat hij een bas gaat spelen?

Of financiele factor: hy/zy heeft veel geld, dus zal wel piano spelen?

Hy/zy is technologiscg afgestudeerd, dus speelt waarschijnlijk of heeft de voorkeur om keyboard te spelen.

Kan je op basis van bepaalde factor(en) ongeveer bepalen welk instrument hij/zij leuk (zal) vind(en)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je ziet ook vaak kleine blonde mannetjes met een contrabas of een sousafoon zeulen, maar het kan wel zijn dat de omgeving van invloed is op de instrumentkeuze.
Mensen uit een klassiek ingesteld milieu zullen naar verhouding vaker voor een piano of viool kiezen en minder gauw voor een accordeon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de hand van stereotypering is dit vaak wel te doen. Maar ik denk niet dat je aan de hand van een niet gerelateerde factor dat kunt bepalen. Als iemand bijvoorbeeld rijk is, hoeft dat niet te betekenen dat hij per definitie piano speelt. Een piano is wel een duur (als je ervoor kiest) instrument, maar je hebt ook gitaren die enorm veel kosten.