Ja, Globe is een goed merk voor skateboards.

De 2e vraag is wat lastiger te beantwoorden.

Hoe lang ben je?
Ben je tussen de 1.00 - 1.40 meter en 6-9 jaar dan kan je het beste een 7.0 of 7.1 aanschaffen.
Ben je tussen de 1.40 - 1.60 meter en 10-12 jaar dan adviseren wij een 7.3 of 7.4.
Ben je langer en ouder dan kies je een 7.5 of groter.

* Heb je grote voeten dan neem je een wat breder board.
* Ben je lang dan neem je ook een wat breder board.
* Ben je klein neem een wat smaller board.
* Smalle boards flippen makkelijker.
* Brede boards zijn stabieler en je landt meer tricks.
* Hele brede decks gebruik je voor vert skaten, smallere decks voor street.

Voor goede informatie kun je natuurlijk het best naar een skateshop gaan.