Acryllakken zijn volop te koop.
Vernis is niets anders dan een transparante lak.
De termen geven nogal eens verwarring. De naam vernis komt eigenlijk uit het kunstschilders jargon. Hiermee wordt een transparante beschermlaag bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het acrylschilderen is een hobby, het gaat dus niet om grote vlakken, althans nog niet:). De acryllak waar u op doelt is een vernis op waterbasis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, acryllakken / -verven zijn altijd op waterbasis en zijn vanaf 0.25 liter te koop.
Bij twijfel even informeren bij een kunstwinkel of een proefstukje opzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon? Ik heb hier een flesje voor me: Samenstelling: acrylaathars, terpentine, terpentijnolie etc!
Ik begrijp niet dat u zegt dat ze op waterbasis zijn! U bent bekent met het schildersvak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil dat zeggen dat deze producten niet op 'waterbasis' te verkrijgen zijn.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, moest gister vlug de deur uit en heb te snel antwoord gegeven.
Acrylaten....staat er geen alkydhars ?