Maakt muziek maken gelukkiger?

Op de website waar je gitaar kunt leren spelen die ik nu heb, heb ik geschreven: wordt gelukkiger! Pak je gitaar. Maakt het maken van muziek je daadwerkelijk gelukkiger? Of kun je van het maken van muziek ook depressief raken?

Toegevoegd na 5 minuten:
Correctie: Er staat op mijn website: Word gelukkiger. Pak je gitaar!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Waarom schrijf je "wordt gelukkiger" MET een -t, en "pak je gitaar" ZONDER -t? Wees consequent. Dus ofwel "Wordt gelukkiger! Pakt je gitaar.", ofwel "Word gelukkiger! Pak je gitaar.". Ik geef de voorkeur aan de laatste vorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik heb daar ook geschreven word gelukkiger, ik vergiste me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens "mijn" moderator mag je op GV niet mierenn..... over spelling (dan gooien ze je van de site af), dus stemt uw instrumenten en speelt !

Antwoorden (8)

muziek maken geeft geluk. depressief raken van muziek? je kunt wel een beetje een depri gevoel krijgen bij melancholieke muziek, maar voor een depressie is meer nodig. als je depri bent pak je denk ik minder snel je gitaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker!
Bij het maken van muziek kan je de emoties volledig 'kwijt'. Naast de creativiteit, kunnen de gevoelens van vreugde en droefheid bij muziek maken volledig tot hun recht komen. Je wordt daar dus best gelukkiger van.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muziek is emotie!
Alleen al een bepaalt ritme/deuntje kan je emotie beïnvloede. En als je er dan ook nog een tekst bij hebt kan het je al helemaal raken.

Ik denk zelf dat je met een gitaar (als je gitaar kunt spelen en je je niet laat tegen houden door pijnlijke vingers) wel een gelukkig gevoel kan krijgen!

En van een bijvoorbeeld orgel kan je wel een beetje een depri gevoel krijgen (de buurvrouw speelde altijd op het orgel, nou het klonk tamelijk depressief.)

Maar echt 'depressief' worden van het maken van muziek lijkt me niet echt mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is voor ieder verschillend. iemand die niets met muziek heeft zal hierdoor minder beinvloed worden dan iemand die een passie heeft voor muziek. bezig zijn met je passie maakt je wel gelukkig dus het hangt daarvan af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het maken van muziek kan gelukkiger maken
het is fijn een instrument te kunnen bespelen
maar soms vinden mensen het heel moeilijk een gitaar oid te leren bespelen, en kan de les een straf worden of iets waar men geen zin in heeft.

je slogan
Word gelukkiger. Pak je gitaar!
vind ik leuk en sprekend.
maar gaat niet voor iedereen op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja echt wel: ik vergeet alles en iedereen als ik aan het drummen ben. Als je het talent hebt om muziek te kunnen maken, ben je een gelukkig mens. Het samen met anderen muziek maken, in wat voor samenstelling dan ook, is echt geestverruimend en bijzonder ontspannend.
Let wel, dit is niet hetzelfde als rijk en beroemd willen worden, daar word je niet automatisch gelukkiger van!
Dus pak je gitaar en speel de sterren van de hemel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, van muziek maken word je gelukkig(er). Het stelt je in staat om met behulp van geluiden maken je emoties vorm te geven. Niet alleen kun je zo positieve gevoelens versterken, maar je kunt ook negatieve gevoelens verminderen.

Het maken van 'depressieve' muziek helpt je juist om je negatieve emoties te verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik denk dat dit je wel gelukkiger kan maken. ik zie het dan als een ander manier om jezelf te uiten. Het luisteren naar muziek geeft al een heel lekker gevoel, vooral als hij een boodschap heeft dat te maken heeft met jouw situatie. ik denk daarom zeker dat dit gevoel alleen maar beter wordt als jij die muziek zelf maakt