Goed boek over fotografie gezocht, max 15 euro.

Kerst komt er weer aan en het verzoek is om een kado van max. 15 euro op te geven.

Ik fotografeer veel, met mijn digitale spiegelreflex (EOS 350D), maar doe dit veelal op de automaat. Ik wil wat meer gaan doen met handmatige instellingen, maar het is me nog altijd enigszins onduidelijk in welke situatie ik welk diafragma, welke sluitertijd en welke iso-waarde en de combinatie van deze 3 het beste kan gebruiken.

Nou zoek ik dus een goed boek over fotografie wat veel aandacht aan deze 3 dingen besteed met praktijkvoorbeelden.

Weet iemand een goed boek voor maximaal 15 euro?

(Duurder is ook goed, alleen zal ik het dan zelf gaan kopen ipv kerstkado..15 euro heeft de eerste voorkeur)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn bij "de witte boekhandel" heel veel boeken over digitale fotografie te koop voor ongeveer die prijs.

Bij De Slegte zijn er ook genoeg te vinden.

Even in de kast kijken:
* Maak een betere familiefoto - auteur Steve Bavister, uitg. Cantecleer
* Digitaal fotograferen - special effects van ene Tim Daly, uitg: Librero

En dit is een mooi basisboek:
* Digitale fotografie in de praktijk: ISBN nr. 90 396 1724 4

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk ook eens naar boeken (fotografiegidsen) van John Freeman.
http://www.bol.com/nl/c/nederlandse-boeken/john-freeman/21736/index.html;jsessionid=34E511EF015F2E8B4EA720533A5D4DAF.ps32
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de Trouw (=krant) zit al een aantal weken elke zaterdag een foto-bijlage waarin precies wordt uitgelegd hoe het allemaal werkt. Ken je iemand die die krant heeft en niet van fotografie houdt, dan kan je hem misschien wel gratis krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of dit antwoord geeft op je vraag maar mijn opa is cor jaring.
hij is een beroemde fotograaf van zwart wit fotografie hij heeft al veel boeken uitgebracht alleen die zijn iets duurder dan 15 euro..

het gaat vooral over vroeger van speciale momenten en mijn opa fotograveerden dat.

ik raad je aan om echt even te gaan kijken op zijn site !!

zie je ook een paar mooie foto's bijv. ik weet ze naam niet maar die man die van het hilton hotel is afgesprongen, en een man die een gaatje in ze hoofd boorden.

groetjes dusty