Mensen die vlees eten krijgen die ook een stukje karakter binnen van het dier?

Ieder dier heeft een eigen karakter, als je vlees eet van een dier met een kwaadaardig karakter( bv vlees van stieren of van een ander dier) kan dit invloed hebben op je gedrag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Nee, maar hij krijgt wel de omstandigheden erbij... Dus het morfogenetisch veld... Weet je niet wat dat is, stop dan met lezen graag... Als je dat wel weet, dan is het zelf-verklarend... De voelt de persoon die de verpakking erom gemaakt heeft en de persoon die het dier geslacht heeft of gefileerd... Je voelt het dier in welke omstandigheden het mocht leven of opgroeien, dat zit allemaal in dat stukje vlees in hoor... Het ligt er maar net aan hoe gevoelig je bent...

Heeft een blinde ongelijk als hij zegt dat zien niet bestaat?

Wie het kan voelen, voelt het... Dus of je weet het of je ontkent het helemaal...

Wat moet ik doen om een blinde te overtuigen van het zicht?

Antwoord: Ja zeker... Dus het HEEFT invleod op je gedrag... Heb je je trouwens ooit afgevraagd waaruit je lichaam is opgebouwd? De mond die eet is eerst de mond gepasseerd... net zoiets als de kip of het ei?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je moet doen om een blinde te overtuigen van het zicht? Ophouden met denken dat je de ultieme ziener bent en dat iedereen die niet in dezelfde onzin gelooft blind is, zou een goed begin zijn. Wie weet kan je dan je eigen blik verhelderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe doe ik een +1 op een reactie? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, beiden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had totaal niet gezien dat iemand op degelijke wijze zou kunnen reageren, het feit dat dit zodanig gebeurt is een leermoment voor me, dank je nogmaals... alletwee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom las je dan toch door als het niet voor jou was.. LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees _altijd_ door. Kwestie van de ander aan het woord laten. Kwestie van respect. En van interesse. In dit geval nog eens extra getriggerd omdat het morfologische veld van Sheldrake weer eens terugkomt, dit keer in de modernere versie van het morfogenetische veld. Terwijl keer op keer is aangetoond dat dat "veld" _niet_ bestaat op de manier die Sheldrake voor ogen had. En er nog nooit iemand is geweest die heeft laten zien, of zelfs maar aannemelijk heeft kunnen maken, op welke wijze dan ook, dat zo'n veld wel zou kunnen bestaan. Daarom dacht ik dat dit idee al lang ten grave was gedragen. Komt het dus plotseling toch weer terug. Als een soort zombie. Wat had je daar ook weer voor nodig - een zilveren dolk, of juist een houten spies?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt XiniX voor je reactie, even over het morfogenetische veld. In het boek van Fokko Huisman over het bewustzijn van dieren is een hoofdstuk geschreven over de invloed van morfogenetische velden op dieren.Dus even mijn geheugen opfrissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okido...

Andere antwoorden (10)

Dat lijkt me vrij sterk.
Ik eet wel eens lam, maar om mij nu zo mak als een lammetje te noemen... Nee, dat zit er niet in.

(aan de andere kant eet ik veel kip en ben ik best kippig...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb teveel leeuwenvlees gegeten als kind..
Maar even serieus, waarom zou je als je vlees eet karakter binnen krijgen. Karakter of 'ziel' zit toch niet in je vlees..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een 'Geldwolf', maar heb het vlees van een wolf bij mijn weten nog nooit genuttigt...

Dus deze stelleng lijkt me wat ver gaan...

Hoewel het bij sommige mensen wel van toepassing zou kunnen zijn. Maar ook daar zou je sarcastisch moeten doordenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel dat er essentiële voedingsstoffen in vlees zitten waardoor je niet meer tegen anderen die vlees eten zit te zeuren over het feit dat vleeseten moord is enzo.
Mensen die geen vlees eten krijgen die voeddingsstoffen niet binnen en grijpen derhalve ook iedere gelegenheid aan om ons vleeseters te laten weten dat we verkeerd bezig zijn.
Mijn advies: eet vlees, leef gelukkig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlees bevat vaak hormonen. Die kunnen je gedrag beinvloeden. Ik zou me voor kunnen stellen dat, wanneer je idd bijvoorbeeld veel stierenvlees eet, je daarmee testosteron of een ander 'mannelijk hormoon' binnenkrijgt en dat dat je gedrag kan beinvloeden (testosteron kan bijvoorbeeld 'haantjesgedrag' veroorzaken). Persoonlijk lijken de invloeden van deze hormonen mij echter niet zo groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik denk het niet,
Daarnaast hebben alleen mensen een kwaadaardig karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ik heb lang vlees gegeten. Inmiddels eet ik sinds een paar jaar helemaal geen vlees meer. Noch ikzelf, noch mijn omgeving heeft een karakterverandering gemerkt.

Wat ik overigens veel interessanter vind aan jouw vraag, is het feit dat je denkt dat bepaalde dieren (sterker nog, bepaalde soorten dieren, en dan blijkbaar die met een bepaald geslacht, in dit geval stieren) een 'kwaadaardig karakter' hebben. Hoe kom je daarbij?

Ik zou niet graag met een boze stier samen in een weiland staan, maar dat betekent niet dat ik die stier 'kwaadaardig' vind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe ik hier bij kom: volgens mij, maar weet het niet zeker dat slagers tegen woordig het bloed er niet goed uitlaten lopen en volgens de Bijbel is het bloed de ziel. Ik ben momenteel lezingen aan het beluisteren ( Hildegard van Bingen) die dit voorjaar gehouden zijn in Belgie en daar legt dokter van Hecken (Belgische arts) veel uit over de samenstelling van het bloed. De samenstelling van je bloed heeft te maken met je karakter, dit heeft Hildegard van Bingen al op geschreven in één van haar boeken.
Deze arts is momenteel bezig boeken te vertalen, omdat deze boeken in het latijns waren geschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook onder artsen zijn afgedwaalde zielen, zo blijkt maar weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nah natuurlijk zijn er hormonale en andere biologische bestanddelen in je bloed die mede je karakter bepalen. Het is echter lang niet je gehele karakter omdat resultaten van al je eerdere ervaringen vooral in je hersenen opgeslagen worden. Resultaten daarvan zijn soms wel in het bloed te zien maar.
Echter, de hoeveelheid bloed die je eet wanneer je vlees eet, de bereiding, en de manier waarop wij vlees verteren zorgen er samen voor dat de effecten daarvan minimaal zijn voor onze eigen stemmingen en karaktertrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw mening! je kunt niet een mening geven als je nog nooit van iemand gehoord hebt. (deze Belgische arts)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft niet altijd te weten wie iemand is om een onzintheorie te herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://74.125.77.132/search?q=cache:JvD-Zf8ZkFMJ:www.vegetarisme.be/index.php%3Fview%3Darticle%26catid%3D35%253Agezondheid%26id%3D118%253Aeten-en-emoties-het-geluk-in-de-banaan%26tmpl%3Dcomponent%26print%3D1%26page%3D%26option%3Dcom_content%26Itemid%3D85+Heeft+vlees+eten+invloed+op+je+gedrag%3F&cd=8&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja? Dus? Je bron heeft bijzonder weinig te maken met het verhaal dat je 'ziel' in je bloed zou zitten en dat het consumeren van het bloed van 'kwaadaardige dieren' de etende mens het karakter van dat dier zou geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat ben ik niet met je eens! alles wat je eet komt uiteindelijk in je bloed terecht. Maar het maakt niet uit, verschil van mening mag er zijn. Ik copieer even een regeltje, van mijn link. . Zo opperde Herodotus dat vegetarische volkeren de vleesetende overstegen op het gebied van kunst, wetenschap en spirituele ontwikkeling. Hij was ervan overtuigd dat vleesetende groepen meer oorlog voerden, sneller agressie uitten en meer onderhevig waren aan lichamelijke driften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herodotus was van wel meer overtuigd. Zijn werk is van waarde voor de ontwikkeling van de geschiedschrijving en daarom het bestuderen waard uit geschiedkundig perspectief. Maar je moet zijn werk ook niet meer status geven dan het waard is. Wat Herodotus deed, is geen wetenschappelijke geschiedschrijving volgens huidige normen. Zijn pogingen om tot objectieve geschiedschrijving te komen zijn admirabel, maar Herodotus leefde simpelweg in een tijd dat hij nog niet terug kon vallen op goede bronnen. Bovendien stonden veel disciplines die nu een rol spelen bij geschiedschrijving in de kinderschoenen of bestonden ze simpelweg nog niet. Herodotus had niet de middelen tot zijn beschikking die het mogelijk maken om een juiste analyse te maken van bijvoorbeeld een statistisch verband tussen de vleesconsumptie en het voorkomen van aggressie in een cultuur. Met andere worden: dat Herodotus ooit iets heeft geroepen, maakt het nog niet waar.
Me dunkt dat door bakken of koken alles dood is.
Karakters en gedrag neem je niet over.
Dat heb je.

Zou ik dan ook een slablaadje gaan nadoen als ik veel sla eet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gisteren was dit onderwerp op tv, julia's hart, en in die film zou blijken dat het hart van julia getransplanteerd in een ander zou reageren op haar grote liefde dus bewustzijn had. nou je hart is een pomp zonder bewust zijn, vlees is eten zonder overdraagbaar karakter. je veranderd niet als je veel vlees eet van een bepaald dier.
na bakken en braden is iets nog meer levenloos dan het al was na de slacht.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoogstens dat wat je eet dat ben je.
Hoe gezond het dier was, heeft wel invloed.