Hoe vaak per dag plassen is ''normaal''?

Ik vraag me af of hier een norm voor is. Ik weet weet dat het per persoon verschilt en dat de een meer drinkt dan de ander maar ik ben benieuwd.

Ik zelf plas altijd ontzettend veel op een dag. Ik heb een kleine blaas denk ik, maar het is ook een gewoonte. ALs ik thuis ben en een wc in de buurt heb kan ik zo 2 A 3 keer per uur gaan. ALs ik van huis ben dan moet ik ongeveer 1 keer in de 3 uur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

"Normaal" bestaat denk ik niet.
Als ik thuis ben stel ik het vaak uit, waarschijnlijk omdat ik weet dat ik kan gaan wanneer ik wil. Maar als ik van huis ben, ga ik op iedere wc die ik tegenkom (nou ja iedere..), waarschijnlijk omdat ik bang ben dat ik er daarna geen meer kan vinden. Vrouwen zouden een relatief grotere blaas hebben dan mannen, maar ze kunnen het over het algmeen beter ophouden. In een gemengd gezelschap tijdens een boswanderling van meer dan een uur hebben een of meer mannen een boom nodig. De dames houden het langer op, of zoeken alleen in geval van hoge hoge nood een plekje tussen struiken. (Ik spreek uit ervaring en alleen voor mezelf..)

Toegevoegd op 08-05-2009 19:22:18
correctie na het lezen van antwoord van Vrouwdiaans (bedankt):
"Vrouwen zouden een relatief _kleinere_ blaas hebben dan mannen, maar ..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Mmm, dan zal ik wel een grote blaas hebben. Ik ga 4 a 5 keer per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij volstaat gemiddeld 3 keer. Maar ik doe dan ook niet mee aan de "2 liter per dag-hype." Ik drink naar behoefte, en ik leef nog steeds:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de 5 en de 10 keer vind ik wel normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben een kleinere blaas dan mannen. Dat is logisch, want vrouwen hebben in hun buik ook een baarmoeder en mannen niet.
Hoe vaak je moet plassen ligt ook aan wat je drinkt. Koffie, thee en alcohol ontrekken vocht aan je lichaam waardoor je vaker moet plassen. Melk, maar vooral water wordt juist opgenomen door het lichaam. En voor de rest denk ik dat het psychisch is. Je zult sneller naar je eigen vertrouwde wc gaan dan naar een vreemd toilet.
In elk geval: ophouden is erg slecht! Als je je plas te lang ophoudt, kun je allerlei bacteriën in je bloed krijgen. Als je blaas vol is en - niet te hopen natuurlijk - je zou een klap krijgen door een ongeluk o.i.d., dan kan hij zelfs knappen! En da's levensgevaarlijk.
Dus ... als je moet plassen, gewoon plassen. Ik als vrouw doe het zelfs in het openbaar in een bosje als ik écht nodig moet en er is geen wc voorhanden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van hoe veel ik drink uiteraard maar normaal 4 a 5 keer per dag.

Is overigens ook te trainen.
Je zult zien als je je er toe dwingt maar eens in de drie uur te gaan de drang om te gaan ook afneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niks trainen hoor, gewoon gaan als je moet. Normaal is wat jouw lichaam nodig heeft. Bij 1x drink je waarschijnlijk te weinig en zal je urine donkergeel zijn. Bij 10 drink je teveel of je blaas is klein. 2-3x per uur is erg vaak, vraag het de doketer eens als je er toch ben voor iets anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwangere vrouwen moeten iedere 10 minuten ;-)
5x per dag is zeker het minimum, anders drink je niet genoeg vocht (nee, geen alcohol, please).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een combinatie is van de hoeveelheid vocht dat je binnen krijgt en de grootte van je blaas. Ik ga gemiddeld zo'n 3x per dag, en kan het prima ophouden als er geen toilet in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink redelijk veel en pis zo'n 3 à 4 keer per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je blaas kun je beter leeg maken door te zitten op het toilet alsof je gehurkt zit (denk aan de denker van Rodin),
omdat je blaas dan iets meer gekanteld is.
Je moet dan minder vaak. Je zou het kunnen proberen als je nog niet doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink heel veel en ga (als man) denk ik gemiddeld zo'n 1x per 2 uur naar het toilet