Vrouwen letten meer op hun kleren. Daarom dragen ze ook een tas. In de meeste rokken zitten geen zakken.

Toegevoegd op 05-05-2009 13:52:18
De zakken in rokken zijn er niet op gemaakt en het is niet lekker om daar je handen in te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een correctie op de vraag: Niet alle mannen lopen altijd met de handen in de zakken en niet alle vrouwen lopen niet met de handen in de zakken.

Ik (van de vrouwelijke entiteit) loop bijvoorbeeld ook regelmatig met mijn handen in mijn zakken. Ik doe het omdat ik altijd koude handen heb.

Ik heb geen wetenschappelijk onderbouwt antwoord maar mijn gevoel zegt me dat vrouwen vroeger vaker rokken droegen en die hebben vaak geen zakken.
Daarnaast dragen dames vaak een handtasje dat vastgehouden moet worden. Mannen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dit had goed mijn antwoord kunnen zijn...
Omdat ze vaak strakke broeken aanhebben?
Omdat handen in zakken niet echt representatief overkomt, dat vrouwen daar vaker bij stil staan?
Dat mannen over het algemeen eventjes aan de zak willen kriebelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen willen dan weten of hun ''gereedschap'' goed zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Willen 'quasi nonchalant' overkomen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet beter weten. in films zie je het type "de boer" altijd met de handen in de zakken en ook het macho type in gangsterfilms . Om zich een imago aan te meten dat ze niet bezitten en omdat ze anders geen blijf weten met hun handen. Vrouwen zijn van nature al eleganter en hun handen spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodat ze stoer lijken, soort van onverschilligheid.
een onverschillige man raak je niet zomaar.

gr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen broeken strakker zitten en de hand er dan niet comfortabel inpast.

Vrouwen lopen namelijk bij een jogging broek wel eens met hun handen in de broekzakken. (Ik wel tenminste :P)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat mannen daarmee willen aangeven dat ze de vorige dag haan gegeten hebben !
ze hebben dan de nek nog in hun handen !