Welke besnijdenisstijl wordt aanbevolen bij een 'groeipenis'?

in erectie is de betreffende penis ongeveer 10 cm groter dan in slappe toestand. Hoe bereik je dat de eikel in slappe toestand toch geheel blootligt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat je toch echt onderscheid zult moeten maken tussen besnijdenis en het medisch wegsnijden van slechts een onderdeel dat een bepaalde obstructie veroorzaakt.

Bij fimosis is het volgens mij inderdaad gewoon mogelijk om het zogenoemde 'toompje' (frenulum preputii van de penis) weg te snijden. Als dat volgens een arts een oplossing is en je het er als patiënt mee eens bent dan kun je deze behandeling overwegen.

Een besnijdenis daarentegen houdt in dat de voorhuid weggesneden wordt, Dit heeft bepaalde voor- en nadelen, maar het is voor sommige medische problemen wellicht een stap te ver om tot deze methode over te gaan.

Als je twijfelt over een medische behandeling is het zoals sommigen hier ook al aangeven wel het beste om een arts te raadplegen en als je er met een arts niet uitkomt is het ook altijd nog mogelijk om het met een andere arts te bespreken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik dacht eigenlijk dat bij alle besnijdenissen het toompje door wordt gesneden zodat de eikel altijd bloot ligt. Het lijkt me dat dit ook het geval is bij een groeipenis dan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op wat voor een antwoord ben je uit gast? Een antwoord dat je al weet? Een antwoord van een dokter, maar dan zit je hier verkeerd. Of wil je gewoon maar een onzin antwoord? Horende bij het onzinwoord groeipenis?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Groeipenis is wel een echte term :P klinkt belachelijk maar het is waar. Sommige groeien namelijk niet tijdens erectie. Maar dan nog, idiote vraag inderdaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eddijst, als je het niet weet hoef je niet verplicht te antwoorden. Je reactie vind ik dan ook ongepast. Alle anderen: hartelijk dank voor de antwoorden. Ik hoop er iets aan te hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
chris, je bent het slachtoffer van al die andere grappenmakers die vaak met onzinnige vragen z.g.n. grappig willen zijn ten koste van de kwaliteit van deze site. Ik dacht daar heb je er weer zo een, zal ik even terug pakken. Nu blijkt dat de vraag serieus was. O.K. sorry. Blijf er bij dat deze vraag bij een dokter thuis hoort, dat is ook de mening van veel andere bij dit soort medische vragen. groeten eddijst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oké Eddijst, geen probleem. Dank je!
Als je besneden word dan ligt je eikel altijd bloot. In slappe of stijve toestand, dat maakt helemaal niets uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou als je al redelijk oud bent, aangezien je weet dat het een 'groeipenis' is. Zou ik jezelf lekker niet verminken, moet er niet aan denken wat dat zal gaan schuren in de broek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo Deboender, Het is simpelweg nodig (vanwege phimosis). Vandaar mijn vraag, ik wil "geschuur" namelijk ook voorkomen, en het is handiger om met wat meer informatie bij de dokter aan te komen dan geheel zonder informatie en dan achteraf verrast te worden met een ongewenst resultaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een "onbesneden" penis heeft een eikel die meer gevoelig is dan een besneden. dit omdat bij een besneden penis de eikel veel minder gevoelig word. dit omdat de eikel geheel bloot ligt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat was precies mijn punt japp. Maar Chris, dat is balen. Maar daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen. Wel goed inderdaad om zelf ook wat kennis te vergaren zodat je in iedergeval snapt wat de doc zegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Phimosis
Daar staat ook nog wat over behandelingen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Preputioplasty
Ook wel intressant.