Als je zou emigreren, naar welk land zou je dan gaan?

En vooral: waarom juist dat land en/of waarom zou je Nederland willen verlaten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn maar weinig landen waar wij als Hollanders ons thuis zouden voelen. B.v. oost europa lijkt me geen verbetering. Het midden oosten, lijkt me niet. Afrika met al zijn problemen? China of India? Als Nederlander? Indonesie? Waarschijnlijk is het verschil in cultuur en geloof met ons te groot. Of de levensstandaard is dermate laag, dat het voor ons geen vooruitgang is. Naar landen in zuideuropa is de stap al minder groot en daar gaan dan ook heel wat landgenoten naar toe.Mijn keus zou zijn Australie of NieuwZeeland. Heel lang geleden heb ik een aantal jaren in Australie gewoond En enige weken geleden ben ik terug geweest! Wouw, wat een land zeg!En waarom? Er is zeer veel ruimte. 8 Maanden zomer. De taal, engels, ik voor ons relatief gemakkelijk. Vriendelijke mensen. Schone lucht. Prachtige natuur. Australiers maken makkelijk contact en hebben geen vooroordeel ten opzichten van buitenlanders. Vrijwel geen discriminatie. Nadelen: Een paar keer per zomer zeer heet! En het is GROOT, erg GROOT! Van stad naar stad vaak 1000 km. of meer. Het leuke, gezellige, kneuterige van Holland is daar totaal niet aanwezig. Daar moet je tegen kunnen. Zoniet dan naar NieuwZeeland ,dat is een beetje Australie in het klein. En ook wat weer betreft meer Nederlands. Koffers pakken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik tussen Australië en Nieuw-Zeeland zou moeten kiezen, zou het voor mij NZ worden. Daar heb je veel meer landschapssoorten dan in Australië. Van polaire gebieden tot tropische regenwouden, van gletsjers tot woestijnen. Het land wordt niet voor niets "een heel continent binnen de grenzen van één land" genoemd. En hoe je erbij komt dat het weer in NZ nogal Nederlands is... zoals gezegd, van polaire gebieden tot regenwouden en woestijnen, voor elk wat wils!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rotulaclec, natuurlijk weet ik meer van het klimaat in NieuwZeeland, het is maar net waar je zit. Maar wat ik bedoelde Indien je niet tegen alle ruimte in Australie kan, is N.Z.L.minder groot en er zijn grote delen die ongeveer ons klimaat hebben. Voor velen is Australie te heet en te droog en missen hierdoor het Hollandse weer! Dan zou je in N.Z.L. sneller kunnen wennen. Dank voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@eddijst, dank voor je toelichting.

Andere antwoorden (14)

De Cookeilanden. Lekker chill ongehaast leven. Elke dag mooi weer, en zwemmen in een heldere blauwe zee. Een beetje vissen, beetje muziek maken en voor de rest niks doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind Nederland vrij oke, maar als ik zou emigreren zou ik naar Argentinie gaan. omdat mijn familie daar woont en ik me daar meer thuis voel dan hier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar Duitsland.

Mooi land, mooie natuur, lang niet zo vol als NL. De mensen houden er aanzienlijk meer rekening met elkaar dan hier. Het verkeer is veel ontspannener omdat er niet allemaal egoistjes onderweg zijn zoals bij ons.

Dat formele waar wij de Duitsers van kennen, is er al zo'n twintig jaar grotendeels af.

En verder een zeer goede en gevarieerde keuken, en goede sociale structuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Australie. Ik heb daar al 2 keer gewoont, en het weer, de houding tov leven en de ruimte zijn top
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
canada , vrijheid , grootsheid , mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij deze vraag is van groot belang of je vertrekt met een zak met geld, of dat je daar je brood moet gaan verdienen.
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een grote zak met geld is het hier ook leuk!
AWM
15 jaar geleden
Dat wil ik graag geloven!
australia omdat het daar heel lekker weer is,
en er leven veel dieren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waaromdi, je mag best wel wat meer vertellen hoor (van je moeder) Australie verdient meer!
Ik heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou naar Friesland emigreren, ik heb gehoord dat het totaal anders is daar, en men spreekt ook geen Nederlands.
Ik ben benieuwd!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Venezuela. Voel ik me helemaal thuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spanje, niet overdreven ver weg van Nederland, toch lekker weer, goed voetbal, mooie steden en ook niet oneblangrijk: lekker eten.

Minpuntje is het stierenvechten, maar dan doe ik wel even mijn ogen dicht ofzo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou naar Portugal emigreren. Het tempo van leven is net wat relaxter als hier, maar je hebt ook wel grotere steden waar je kan werken etc. Je kan af en toe is bij je moeder op visite in Nederland en het is natuurlijk vaak lekker weer.

Toch zou ik het niet zo snel doen. Heb vaak het gevoel dat de mensen die hier zo hard roepen dat het niks is en alles naar de k**t* gaat niet weten hoe goed we het hier hebben. Als ze dan gaan emigreren valt het vaak vies tegen hoe het in andere landen gaat en blijkt dat daar ook dingen zijn die niet optimaal geregeld zijn. Het is dus wel leuk om af en toe een beetje over te dromen, maar om echt de stap te zetten is het denk ik toch te goed hier in Nederland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou naar Frankrijk gaan, ergens in een schattig dorpje in de bergen. Ik ben daar vaak op vakantie geweest en het is daar zo mooi! De natuur, de mensen zijn totaal niet gestresst zoals wel vaak hier in NL en het eten is daar echt geweldig!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou nooit, maar dan ook nooit uit Nederland gaan emigreren, maar dat is mijn punt.
Als ik zou emigreren dan zou dat naar Frankrijk (Parijs) of Japan gaan.