waarom is Tai Chi zo immens populair in China?

Heb dit een jaartje beoefend maar geen leraars meer . Is uitstekend voor de geestelijke rust.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het is inderdaad laagdrempelig, je hebt er weinig spullen en ruimte voor nodig. Het is gezond voor lichaam en geest en daar zijn Chinezen heel gevoelig voor. En niet onbelangrijk, het is natuurlijk ook een goede manier om je sociale contacten te onderhouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het antwoord ligt eigenlijk al besloten in je uitleg.

Dát dus en volgens mij speelt tevens het feit dat het redelijk laagdrempelig is (in principe kun je Tai Chi altijd en overal beoefenen en je hebt er geen speciale "voorgeschiedenis" voor nodig om mee te kunnen draaien) en mensen het tot op zeer hoge leeftijd kunnen beoefenen een belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen leraren meer? Denk dat dit afhankelijk is van waar je woont en wat je ervoor over hebt.

Een deel van de populariteit komt voort uit het feit dat de regering Tai Chi als 1 van de weinige 'vechtkunst'-vormen op opleidingen aanspoort.

Ook is het overigens niet zo dat 'iedereen' het doet, voornamelijk oudere mensen gaan 's ochtends in het park of op straat staan (Uit betrouwbare bron, namelijk Chinese collega's).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wellicht omdat het ook uit china komt, waarom is korfbal zo populair in nederland en bijna nergens anders in de wereld.....?