Hoe komt het dat ik emotioneler wordt als het weer volle maan wordt?

of ben ik de enige? Ik wordt gek van die grote ronde schijf iedere maand

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De maan heeft een bijzondere en magische aantrekkingskracht op de mens. En de één is hier gevoeliger voor dan de ander...

Maar is dit met iedere volle maan? Of zijn dit de dagen rond volle maan? Dus de 3 dagen voor en de drie dagen na de volle maan? En hoe sta je tegenover de nieuwe maan? Is ten opzichte daarvan een hoop verschil te merken?

En zo heb ik nog een stapel vragen, voordat ik je een gepast antwoord zou kunnen geven...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En nee... Je bent niet de enige...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb het ieder maand de week ervoor. De week erna loop ik te stuiteren en dan weer twee weken niks. Ook als ik er niet aan denk merk ik aan mezelf dat ik emotioneler wordt. geirriteerder enzo. heel vaag
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan je 1000 + 1 antwoorden geven die betrekking hebben op de volle maan. En daar zijn de meeste afkomstig uit mijn eigen specialisaties binnen de moderne hekserij. Ga eens google'n op bijv. maanmagie en kijk eens wat je aan antwoorden kan vinden. Hier zul je zeer waarschijnlijk meer aan hebben dan de antwoorden die je hier krijgt... Maar 1 tip die ik je wel wil mee geven. Accepteer dat het zo is en je zult merken dat je er minder last van hebt...

Andere antwoorden (13)

Volgens mij komt dat door alle vragen over liefde en andere emoties op goeievraag.nl waar je steeds mee geconfronteerd wordt en wat je aan het denken zet over je eigen emoties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk associeer je de volle maan met een gebeurtenis in je verleden, bewust of onbewust.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je een vrouw bent kan ik je wel vertellen waarom dat ''elke maand '' is..;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ikke niet vrouw zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan ben je gewoon een gevoelige jongen (waar vrouwen weer van houden ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij is niet vrouw nee =P en gevoelig... uhm... (jawoor ;-) )
Van oudsher gingen mannen met volle maan jagen (omdat ze dan de dieren beter konden zien). (Daar hangt ook de vrouwelijke periode mee samen.)
Ik weet niet wat precies maar ik vermoed dat dat er nog wel iets mee te maken heeft :).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft te maken met onze biologische achtergrond. Veel dieren hangen hun cyclus eraan op. Wij mensen worden er nog onrustig van.
Als je echt last van heb zou ik je adviseren om lekker in het maanlicht een wandeling te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien is het iets wat je jezelf als het ware hebt aangepraat. Je weet dat het volle maan wordt/is en dan denk je: 'ohja, dat is voor mij een emotioneel moment' Vervolgens lees je dingen waarin je opeens heel veel emotie ziet en denk je er meer over na.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik vroeger op de huisartsenpost werkte merkten we ook vaak dat de "gekken" wat roeriger waren tijdens de volle maan. Dus mensen worden wel degelijk beïnvloed door de volle maan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat zijn of waren precies de "gekken"?
Hier zit een m,ooi verhaal achter!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De gekken waren mensen die in verwarde toestand over straat gingen lopen. Soms met kleren. Mensen die het personeel bedreigden of mensen die rare telefoontjes pleegden. Hijgers bijvoorbeeld. Het was allemaal niet heel schokkend maar wel zeer merkbaar.
Je vindt een volle maan waarschijnlijk romantisch, en je bent romantisch ingesteld zo te zien aan je icoontje. Lijkt me logisch dat je dan emotioneler wordt.

Ik heb zo gauw geen wetenschappelijk bewijs kunnen vinden voor een relatie tussen gedrag en maanstand. Er is wel onderzoek naar gedaan, maar geen directe relatie gevonden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie houdt er nu bij wanneer het volle maan is? Ik let er nooit op. Ik zie 'm ook nooit.
Het is dat het zo Pasen is, dan weet je dat het in de week daarvoor volle maan is.
Maar de rest van het jaar, who cares?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk heb ik er geen last van, maar de volle maan is van oudsher verbonden met bijvoorbeeld de liefde. Dus blijkbaar heeft dat dan ook een reden gehad en zijn er meer mensen die hetzelfde hebben als jij..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het niet dat ik emotioneler word, maar ik merk wel dat het lijkt alsof mijn hoektanden beginnen te groeien en dat ik soms in mijn slaap als een wolf aan het huilen ben. Zolang ik nog niet mijn been optil en overal tegenaan ga plassen maak ik me nog niet echt zorgen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedere maand?
Tussen de volle maan zit elke keer +-27,8 dagen. Met volle maan erbij zit dit op elke 29,9 dagen ongeveer. Het is dus niet exact elke maand. Een maand is bij ons zo aangepast dat er 12 in een zonnejaar passen.

Maar goed: Emotie bij volle maan.

Bij veel mensen heeft de maan een werking op de emoties door het 'betoverende licht'. De maan heeft een gloed die door een ster/zon niet gemaakt kan worden. Omdat de maan zelf geen licht schijnt maar slechts weerkaatst, en de maan een dof oppervlak heeft, krijgt deze een mooie zilveren gloed.

In combinatie met wat mooie rode rozen geeft dit de basis voor een romantische avond.

Ook pasen is gebaseerd op de volle maan: De eerste zondag na de eerste volle maan in de lente.

En natuurlijk zijn er ook andere geloven die hier waarden en feestdagen aan hechten.

Het is dus gewoon menselijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De volle maan heeft enorm veel invloed op de mens. De maan in het algemeen heeft effect op ons. Dat komt door de maankracht die de maan afstraalt. De maan heeft verschillende fases, die ons dagelijks leven beïnvloeden. Alle fases hebben verschillende effecten. Een kenmerk van de volle maan fase is dat je je emoties sterker ervaart. Dat kunnen zowel positieve als negatieve emoties zijn. Het is dan vooral belangrijk dat je je focust op de positieve emoties en deze gebruikt om je voordeel eruit te halen. Als je nog meer wilt weten hierover is dit een heel interessant artikel! https://chantalmagazine.nl/de-effecten-van-de-volle-maan-op-de-mens/
Hierin worden de effecten van de volle maan op de mens uitgelegd en geanalyseerd.