mijn vrouw hoort al een paar uur slecht en heeft een ruis in een van haar oren

nadat ze met een klein maai traktortje het gras rond ons vrijstaand huis heeft moeten maaien aan het begin van de middag.
wat kan dit zijn? ze dacht eerst dat haar oren even moesten wennen aan de overgang van 90 minuten maaimachine lawaai naar de rust en stilte toen ze klaar was. het is nu al avond en nog niet weg?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk een gehoorbeschadiging,
zij heeft waarschijnljik geen gehoorbeschermers gedragen.Indien morgen geen verbetering,een huisarts of oorarts consulteren.
Dit is een vrijblijvend advies,
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor medisch advies wil ik je van harte aanraden naar een huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dank u.
Ik herken dat. Na een hard geluid langer dan ongeveer een halve minuut heb ik nog uren een piep in mijn ene oor. Opgelopen bij een popconcert zo´n 25 jaar geleden.

Advies: draag gehoorbeschermers en laat de oren controleren bij de kno-arts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ruis in de oren is het gevolg van het blootstaan aan een hard geluid. Hierdoor beschadigen trilhaartjes in je oor. Over het algemeen hersteld dit zich binnen een paar uur. Echter als het zich aan blijft houden raad ik aan om naar de huisarts te gaan. Ik raad het sowieso af om medisch advies op dit soort platformen te vragen. Dit geval lijkt het mij niet ernstig maar ik ben geen dokter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit ruizen in het oor heet oorsuizen en kan ontstaan door lawaai, maar kan ook andere oorzaken hebben. Als het niet snel spontaan weg gaat, is het verstandig dat er een deskundige naar kijkt