Wanneer is iemand normaal?

Niemand is normaal, want niemand kan weten wat normaal is, toch?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Je geeft het antwoord zelf al, "niemand is normaal, omdat niemand echt kan weten wat normaal is". Verder dragen de andere suggesties voldoende antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wanneer hij aan de/jouw normen voldoet. Voor jou is misschien iets heel normaal wat volgens een ander abnormaal is. Licht er dus in grote mate ook aan welke maatstaven je zelf hanteert. Uitschieters daargelaten, want iemand mishandelen die zijn werk probeert te doen is echt niet normaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neem nou bv. Wilders (Ha)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gelukkig heeft niet iedereen het IQ van een Suprise ei?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gelukkig niet, hoeveel politieke partijen zouden we *dan* hebben ?
Normaal is datgene wat als normaal geldt in een bepaalde cultuur en in een bepaald tijdvak. Dit betekent dat wat nu als abnormaal wordt beschouwd in de toekomst mogelijk als normaal wordt beschouwd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Normaal is: als de meerderheid van de mensen in een land je gedragingen (enz.) acceptabel vindt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Normaal bestaat niet net als de gemiddelde burger en Jan Modaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand is normaal wanneer er ergens een steekje aan los zit. Bijvoorbeeld als je dit soort vragen bedenkt. Wanneer mensen zogenaamd helemaal normaal zijn dan is er iets goed mis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Normaal is een lastig te definieren term. Er bestaat zoiets als sociaal wenselijk gedrag. Maar dat is alleen extern gedrag daarmee wil het nog niet zeggen dat iemand intern helemaal spoort. Mensen kunnen heel goed een masker opzetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de grootste groep mensen een goede benadering is.

Wiskundig bestaat er ook een normaal wat dit betekend:

De normale verdeling is symmetrisch om het centrum: de verwachtingswaarde μ van de verdeling is het 'middelpunt' van de grafiek van de verdelingsfunctie. De 'breedte' van de grafiek van de kansdichtheid wordt gekarakteriseerd door de standaarddeviatie σ (of de variantie σ2).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Normaal is net zoiets als het gemiddelde van een rijtje getallen.
Bijvoorbeeld:
Het gemiddelde van deze getallen is 5, ookal is geen van de getallen zelf 5.
Zo is het ook met 'normaal'. Normaal is het gemiddelde van alle mensen in een bepaald gebied (daarom kan normaal in Nederland iets heel anders betekenen dan normaal in een ander land). Dat wil niet zeggen dat er dus iemand hoeft te zijn die volledig voldoet aan 'normaal'.

Wat normaal is, is daarnaast ook niet zo makkelijk vast te stellen, omdat het niet zo duidelijk als een rijtje getallen. Maar statistiek kan ons een handje helpen aan 'normaal'. Normaal is dan echter geen norm of waarde meer, maar iets wat wordt vastgesteld. Als driekwart van de nederlanders wel eens iets steelt, is dat blijkbaar normaal. Maar dat wil niet zeggen dat het ook goed is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
iemand vindt iemand anders normaal als diegene voldoet aan de normen en waarden van de ander. Iedereen interpreteerd de normen en waarden anders en er staat dus nergens vast hoe je moet zijn.