Waarom kijken jongens bij meisjes (vaak) alleen naar het uiterlijk terwijl meisjes juist naar het innerlijk neigen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat het grootste verschil is dat jongens over uiterlijk _praten_ en meisjes niet. Maar meisjes krijgen echt wel een warm gevoel bij een aantrekkelijk lijf met een mooi kontje bij een knul. Een meisje dat dat ontkent, is niet helemaal eerlijk.
De conventie wil dat jongens praten over konten/borsten en meisjes over karakter. Ach ja...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Vrouwen denken meer met hun gevoel/emoties dan mannen doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nonsens! Het lijkt mij dat meisjes ook naar het uiterlijk kijken. Als een jongen nog zo'n goede innerlijk heeft en er niet uitziet lijkt het me dat deze jongen vaker alleen naar huis zal gaan. Het oog wilt toch ook wat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, ik (vrouw) kijk toch echt om me heen wat ik voor lekkers zie!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Evolutionair gezien zoeken mannen naar vrouwen die er uitzien alsof ze veel nageslacht kunnen voortbrengen, oftewel, goed DNA bezitten, zodat het zaad niet verspilt wordt. Het schijnt dat uiterlijke trekken dit aangeven (brede heupen, ronde vormen etc) Dit was vroeger heel belangrijk, er was veel sterfte op het kraambed en dergelijke, dus je moest selectief te werk gaan.
Vrouwen daarentegen kijken vooral naar de middelen die mannen hebben om voor het kind te zorgen. Vroeger was dat een mooie grot en super jagers kunsten, nu zou je kunnen zeggen dat het geld de doorslag geeft. Dit is een enorme generalisatie, maar het komt in veel onderzoeken nog steeds naar voren.
Ik zou geld niet 'innerlijk' willen noemen, maar het verklaart wel waarom vrouwen minder naar uiterlijke kenmerken kijken over het algemeen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vrouwen zijn het sterke geslacht he? meer ontwikkeld. ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik werd altijd eerst verliefd op het uiterlijk van de jongen, daarna kwam pas het "innerlijk" aan de beurt. Dit laatste deed uiteraard wel ter zake bij de duur van de relatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jongen (man) denk je dat dit de waarheid is, terwijl meisjes (vrouwen) net zo denken. Je gaat altijd eerst op uiterlijk af. Bij alle omgangsvormen trouwens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is een beetje een misvatting, ook vrouwen (meisjes) laten zich beïnvloeden door de 'eerste indruk', en die zit niet aan de binnenzijde. Vraag ze maar eens waar ze op vallen, dan is het antwoord vaak "kaal', "gespierd", "lang", donker" of "blauwe ogen", dat zijn allemaal uiterlijke kenmerken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
stel eerst maar is een vraag waarin je niet alle jongens over 1 kam scheert :) vind het onzin dat jongens alleen naar het uiterlijk kijken. Vind het juist meer andersom gelden. Meiden zijn over het algemeen ook eerder 'ontmaagd' wat dat betreft.