de mens is te hygienisch en heeft daardoor een heel andere weerstand/ afweer. De hond komt met veel meer bacterien in aanraking en is daaraan "gewend", daarom wordt hij niet meteen ziek van bedorven voedsel.
Tussen mensen bestaat er ook een verschil. Als wij ( nederlanders) op vakantie gaan naar de tropen, is de kans groot dat we daar ziek worden door het eten. Toch zijn de mensen daar niet continu ziek...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mensen kunnen dat ook prima, hoor!
Ik heb gisteren nog aardappelpuree gegeten die 3 jaar over datum was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat honden afstammen van wolven. In de natuur is niet altijd "vers voedsel voorradig en dan moeten ze zich behelpen met kadavers die al aan het rotten zijn.
Daar is hun spijsvertering op afgestemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het een kwestie is van evolutie, mensen hadden op een gegeven moment genoeg van wormen en gingen het vlees boven een vuur gaar maken, honden/wolven gingen gewoon door. Hetzelfde waarom sommige besjes giftig zijn voor mensen en niet voor sommige vogels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een sterkere maag