"Bloed is goed"?

Ze zeggen dat bloed goed is bij het krijgen van een wondje. Toch is dit verdraaid vervelend en plak ik het liefst meteen een pleister. Ik bedoel hier kleine snij, stoot, of schaafwondjes mee.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Snijwonden kunnen mooi schoonbloeden, daardoor geneest het beter.

Schaafwonden zullen zelden schoonbloeden en dienen schoongemaakt te worden, voordat ze evt. met een pleister afgedicht worden. Een pleister dient ter bescherming van de wond en zorgt ervoor dat er geen wondvocht of bloed op je kleding ed komt. Onder een pleister gedijen bacterien erg goed (warm + vochtig).

Dus ja, bloed is goed. Een bloedbad is teveel van het goede.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je je gesneden hebt en het gaat bloeden is dit goed omdat alle vervuileing die in je lichaam komt met het bloed weer naar buiten komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet het eventjes laden bloeden om het vuil weg te "spoelen"
Hierna kan de wond ontsmetten met jodium, en er een pleister op plakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Indien je lichaam beschadigd word, "snijden,schaven enz."is het gevolg dat je meestal gaat bloeden.Een bijkomstigheid van het bloeden is, dat het een tijdelijke vuilafstoting teweeg brengt, en de wond meestal door korstvorming kan beschermen tegen vuil en bacterien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit geweten dat er ook echt iets achter zat. En waarom is jeuk dan leuk en pijn fijn? Of is dat alleen omdat het rijmt..?