Hoe moet je reageren als een homoseksueel tegen je begint te praten en je moet er niks van hebben?

Ik voel me een beetje geïntimideerd in zulke situaties.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Erg herkenbaar dit.
Wat ik met name erg intimiderend vind is dat ik me dan moet verdedigen dat ik hetero ben, althans zo voelt dat dan.
Vooral types die echt 'nichterig' zijn hebben de neiging om aan homo-evangelisatie te doen. Erg irritant.
In mijn ervaring werkt subtiliteit dan ook niet. Gewoon duidelijk maken dat je hen erg respecteert in hun keuze maar dat je er verder niet van gediend bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Gewoon hetzelfde als een vrouw tegen je begint te praten.

Het is niet zo dat ze altijd uit zijn op seks hoor. Gewoon voorzichtig zeggen dat je hetero bent en lekker blijven praten met hem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan op een vriendelijke manier zeggen, dat je je geïntimideerd voelt. Maar vraag me af waarom je je juist door homoseksuelen geïntimideerd voelt. Dit zijn ook gewoon mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat bedoel je met er niets van hebben? En bedoel je dat diegene avances op jou maakt waar je op dat moment niet van gediend bent.
Ik denk dat je in zo'n geval net zo moet reageren als je dat bij een hetero persoon zou doen waar je geen interesse in hebt. Of gewoon zeggen dat je niet geintresseerd bent. Of door je lichaams taal het laten weten.

Als je gewoon niet wil dat een homo in het algemeen wat tegen je zegt moet je denk ik een bord voor je hoofd houden waarop staat dat je niet wil praten met homosexuelen personen.

suc6 ermee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijf jezelf en indien teveel avances wees dan assertief met bv. een leugentje om bestwil te verzinnen. "je moet nog naar een afspraak. je vriend duikt zo op enz enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ze zo'n leren pakje aan hebben kunnen die homo's inderdaad vrij intimiderend zijn. Anders moet je je gewoon niet zo aanstellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beginnen met het besef dat het gewoon een mens is, alleen iemand die toevallig ergens anders van houdt.

Als jij niet van pindakaas houdt, en iemand spreekt je aan met pindakaas op z'n wang, voel je je dan ook geintimideerd?

En mag een vrouw zich geintimideerd voelen als ze lesbisch is maar jij als hetero naast haar komt staan?

Ik vind dat je er een beetje rare gedachtengang op nahoudt, ook al kost me dat punten hier!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies hetzelfde als wanneer een hetero met je flirt maar je geen belangstelling heb!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op dezelfde manier als waarop je zou reageren als een vrouw met je flirt (ik neem aan dat je zoiets bedoelt) en je niet op haar valt.

Tegenvraag: heb je het idee dat veel homo's met je flirten? In dat geval zou ik ook eens jezelf onderzoeken.

Misschien heb je bij iedere homo het idee dat als hij met je praat, hij blijkbaar iets van je wil. Terwijl net als bij hetero's niet iedere homo alleen maar praat tegen iemand op wie hij valt. Hij kan ook gewoon een praatje willen maken net zoals een hetero jongen een praatje met je kan willen maken.

Of andersom: Heb je het idee dat iedere kerel die tegen je begint te kletsen blijkbaar homo is en ook nog wat van je wil? Ook dát hoeft niet waar te zijn.

Contact tussen mannen hoeft niet te betekenen dat ze homo zijn, en contact tussen mannen van wie één homo is, hoeft niet te betekenen dat ze 'iets' van elkaar willen. En kom je toch een homo tegen die op je valt? Beschouw het als een compliment, en wijs hem vriendelijk af. Net zoals je hopelijk doet als een vrouw wel op jou valt maar jij niet op haar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kort en krachtig: zoals je ook tegen ieder ander zou reageren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Staat dat op zijn voorhoofd?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op zich maakt het niks uit, je kan ook een gesprek hebben zonder bijbedoelingen. Als hij toch uit is op seks kan je duidelijk maken dat je daar niet geintreseerd in bent. Simple as that!