Hoe kan het dat ik soms na 5 uur slaap de dag erna topfit ben en soms na 12 uur slaap de hele dag terug naar bed wil?

Maar soms ben ik na 5 uur slaap wel moe

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

ligt puur aan je biologische klok.
als je gewend bent om kort te slapen kan je lichaam hier beter tegen en wordt je sneller/eerder moe wanneer je lang slaapt.
als je lang slaapt, tot in de middag bijvoorbeeld, wordt je erg lui.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na 12 uur lang slapen is je lichaam dieper in rust stand en is het moeilijker te ontwaken.

Na 5 uur is het gemakkelijker voor je lichaam om weer 'op te starten'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
miss omdat je na 5 uur uit een rem slaap ontwaakt en na die 12 uur uit een diepe slaap.
12 uur slaap is ook teveel kun je zowiezo moe van worden