Waar komen virussen vandaan?

alle soorten virussen... hoe zijn ze ontstaan, waar komen ze vandaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Deze vraag is inderdaad nog niet beantwoord. Wel is al een tijdje bekend dat virussen uit DNA of RNA bestaan, een cel overnemen en zich daarin gaan vermenigvuldigen. Op een gegeven moment 'ontploft' de cel, de virussen zoeken hun weg in nieuwe cellen binnen je lichaam en erbuiten.
Zelfs of een virus leeft is de wetenschap het nog niet over eens. Ze hebben geen eigen stofwisseling maar zijn 100% parasitair.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die worden verspreid door zieke mannetjes (zowel IRL als op de PC).

Serieus: ben ook benieuwd naar het antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
welke bedoel je?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangezien de vraag in de categorie 'Gezondheid' staat, verwacht ik dat het om virussen gaat waar mensen (en andere organismen) ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
had ik over het hoofd gezien, klopt.
maar eigenlijk kan je van je pc ook gezondheidsproblemen krijgen niet ?!
bedankt voor de reactie
Heb dat geprobeerd op te zoeken maar de materie is me te moeilijk. Op een forum wordt gesproken dat deze vraag nog niet echt beantwoord is.