De poten van mijn bril (het is een hele lichte bril) drukken pijnlijk op het gleufje dat zich bevindt tussen de oorschelp en het het hoofd.

Talloze malen heb ik de bril laten bijstellen maar dat voldoet niet. Ik denk dat de huid ter plekke zacht geworden is vanwege mijn leeftijd. Is er een middel om de huid daar bijvoorbeeld wat harder te maken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Misschien kun je iets verzinnen om de poortjes iets dikker te maken zodat het gewicht/druk iets beter verdeeld wordt.
Ik denk aan een plastic buisje o.i.d. wat je over het pootje schuift.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken het probleem. zo af en toe heb ik dat ook en vooral in de loop van de avond kan het zelfs heel erg pijn gaan doen. zo erg zelfs dat ik mijn oor bijna niet kan aanraken. Als ik dan een andere bril opzet, gaat de pijn langzaam weg De pootjes van de bril drukken waarschijnlijk op een zenuw. Ik weet geen oplossing maar het moet in de bril zitten.