Hoe erg is erg. Er is altijd wel iemand erger aan toe.

Ben zelf op 35 jarige leeftijd getroffen door een herseninfarct. Zit nu in een rolstoel en veel cognitieve problemen en pijn. Wat is erg.

Ik kan nu wel volop genieten van mijn 3-jarige dochter, mijn vrouw, mijn tuin, familie, vrienden, buren enz.

En geen lastige klanten meer, geen lastige baas... eigenlijk "iedere dag vakantie".

Voor je gevoel is een flinke verkoudheid net zo erg... (denk ik)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is de ziekte waar je zelf aan lijdt.

Bijvoorbeeld: als je zelf zwaar verkouden bent, doet de longkanker van je buurvrouw er opeens helemaal niet meer toe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is hier een zinnig antwoord op te geven ???
Elke ziekte is niet prettig, de een zegt dit de ander dat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles kan dodelijk zijn dus elke ziekte is in potentie een hele erge ziekte. Maar ziektes die veel invloed hebben op je dagelijks leven zijn denk ik het meest vervelend. Daarnaast zijn er veel zeldzame ziektes waar nauwelijks onderzoek naar wordt gedaan, zodat daar ook geen goede medicijnen voor zijn. Dat lijkt mij erg vervelend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat bedoel je met de 'ergste'? de beleving van de patient of de minste overlevingskansen?
als je de beleving van de patient zelf bedoelt, zal dit heel erg van de persoon zelf afhangen. de ene kankerpatient kan prima met zijn ziekte omgaan terwijl de ander in zak en as zit. ik geloof dat over het algemeen patienten met een huisziekte hier het meeste over in zitten. (ivm reacties van anderen)
wanneer je met 'ergste' de minste overlevingskansen bedoelt, dan kan ik je daar geen antwoord op geven, ben geen arts...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Definieer erg...

Ik zou gaan voor de builenpest...

Builenpest kent een hoge mortaliteit; zonder behandeling overleeft minder dan 40% de builenpest. De meeste sterfte vindt tussen de derde en vijfde dag na de eerste symptomen plaats.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijns inziens is dit Hondsdolheid met één incubatietijd van 7 uur en de dood hierop volgend binnen 48 uur, wanneer je niet binnen die eerste 7 uur gevaccineerd word tegen deze hondsdolheid. Deze vaccinatie moet overigens wel 3, 6 en 9 maanden later herhaald worden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ziekte die je zelf hebt.

Doodgaan is geen meetpunt. Sommige zikets ga je niet aan dood maar kan je heel erg aan lijden.

Ik heb Crohn. Voor mij erg.