Ja je ziet alleen geen tranen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom niet? De tranen zullen je niet over je gezicht lopen, maar huilen zal zonder meer kunnen, er even van uitgaande dat je kan huilen zonder in- of uitademen.

Waarom zou je onder water willen huilen, eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je verdrinkt ? en weet dat het je laatste secondes van je leven zijn?
daar zou ik wel; een traantje bij pikke.
licht eraan denk ik.. als je te diep zit is te druk te hoog denk ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tenzij je niet kan huilen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker weten, heb ooit iemand in een film zien huilen die over een onderzeeër ging.

Sorry, kon het niet laten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja,waarom niet.Je kunt ook lachen onder water,ook dan zie je de tranen niet.Uitzondering is als je een duikbril ophebt,dan zie je wel tranen,en dat kan dan lastig worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, tenzij je op hele grote diepte zou zitten.
In dat geval zou de druk van het water groter worden dan de druk die vanuit je lichaam wordt uitgeoefend op het 'uitpersen van de tranen'. In dat geval zou het betekenen dat het water je traanbuis ingaat, en het 'traanproducerend orgaan' als een waterballon opzwellen.

(Uiteraar is bovenstaande pure theorie, omdat bij een dergelijke druk andere problemen met zich meebrengt.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien juist wel problemen waarvan je moet huilen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja je kunt wel huilen, alleen vermengen de tranen zich direct met het water, waardoor het lijkt alsof je niet huilt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Huilen wordt getriggerd het niet knipperen van je oogleden en snel oplopende bloeddruk. Bij emotie vergeet je je oogleden te knipperen danwel zorgt een hogere bloeddruk voor spanning in je traanklieren waardoor men met traanvocht stofjes die in de lucht zitten uit je ogen afvoert. Doordat dit als je onder water zit, door het water zelf al gebeurt, is het knipperen niet meer nodig. Wel kan de hogere bloeddruk in geval van emotie zorgen voor wat traanvocht, maar meestal is dit te verwaarlozen.