Hoe word ik gelukkig?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik citeer Jules Deelder, ongevraagd.
Op de vraag " ben je gelukkig?"
Zei die " gelukkig niet !"
Doordenkertje. ..

Het beste antwoord

Hoe je gelukkig wordt hangt af van vele factoren, denk echter zelf dat deze vraag niet zo gemakkelijk te beantwoorden is door mensen die je niet kennen; want waardoor voel je jezelf niet gelukkig? Neem aan, dat je zelf veel antwoorden hebt waardoor je niet gelukkig schijnt te zijn, het echter wel graag weer wilt worden!.

Voor mij zit gelukkig zijn en worden in beginsel in kleine dingen die je vreugdevol maken, kijk buiten om je heen, hoor,voel en geniet van elk moment dat je mee maakt, ziet of hoort.

Durf mensen op een vriendelijke manier aan te spreken als je ergens bent of tegen komt, die positief ingestekd zijn en je werkelijk wat te zeggen hebben wat voor jou belangrijk is om er een blij en gelukkig gevoel aan over te houden. En hier bedoel ik beslist geen plaatselijke kroegen mee.

Doe mee aan een leuke eetclub die bijna in elke stad of dorp wel ergens worden georganiseerd en je andere mensen leert kennen, ga iets creatiefs doen zoals b.v. pottebakken, wederom in clubverband, een sportschool of iets dat je werkelijk leuk vindt.

Kortom talloze mogelijkheden die je zo op kunt pakken als je het zelf tenminste wilt.

Echter begint het geluk op de eerste plaats in je zelf, als je er tenminste voor open staat, want je kunt niet van andere mensen verlangen dat zij er voor moeten zorgdragen dat je het geluk in je zelf weer terug vindt.

Sta het toe dat je er helemaal_ al één! _voor open staat en begin je de dag met een lach als je opstaat en in de spiegel naar je zelf kijkt en daar hardop je zelf in de ogen kijkend zegd. Hallo, ik leef en vindt me zelf goed zoals ik ben en vandaag is er een nieuwe dag waarin ik me voorneem om alles wat op me af komt positief te benaderen en denk dan niet aan de vervelende dag van gisteren of vorige dagen terug waar wellicht iemand je gekwetst heeft door zijn of haar woorden of gedragingen.

Want als je zelf al een negatief zelfbeeld hebt, dan straal je dit naar buiten toe ook uit en daarmee veroorzaak je afstandelijke houdingen van mensen om je heen, want die hebben geen zin om een gezellig praatje met je te houden en zullen je dan ook negen van de tien keer _ als ze je kennen en zien_ met een grote boog om je heen lopen.

Gelukkig worden kun je volgens mij dan ook alleen maar bereiken indien je ook open staat voor het geluk van andere mensen en dan geen sporen van jalouzie vertoont.

Wees blij voor en met je vriendin als ze je laat blijken gelukkig te zijn om welke reden(en) dan ook.

Ga eens spontaan naar je buurvrouw om te vragen of ze gezellig een bakkie komt doen, _echter niet om haar op te zadelen met je ongelukkig zijn_ echter om meer van elkaar te weten te komen. Intresse hebben in de ander, stuur een kaartje naar famielie, vrienden of kennissen, als iemand ziek is, of jarig, ook al heb jij ze misschien zelf nooit gekregen.

Elk mens is Uniek zo ook jij en accepteer jezelf zo als je bent en laat iedereen in zijn of haar waarde of te wel behandel ze zo op de wijze waarop jezelf ook graag behandeld wilt worden.

Zonder dat ik je ken denk ik dat jij jezelf eens _ positief bedoeld in elk opzicht_ eens een flinke schop onder je eigen billen moet geven waardoor je wellicht een andere kijk op je eigen leven en dat van anderen krijgt en in staat bent om het leven weer op een goede wijze aan te kunnen en weer een leuke kring van mensen om je heen krijgt.

Gelukkig zijn krijg je namelijk niet op een presenteerblaadje, en te koop is het ook niet.

Je zult aan jezelf moeten gaan werken en dan komt het volgens mij weer helemaal goed met je.

Hoop dat je aan mijn zienswijze ten aanzien van jouw vraag " Hoe word ik gelukkig" wat hebt, en dat je binnen de kortste keren gevoelens van geluk weer leert kennen en deze ook met anderen kunt delen.

Werk aan de winkel dus en het spreekwoord luidt dan ook niet voor niets, " wie zaait zal oogsten."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

neem je vrouw......
mee uit eten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijf niet achter je PC zitten, ga wat doen. Ga sporten of kook wat lekkers voor jezelf vanavond. Nodig vrienden uit om wat leuks te doen. Als je ergens mee zit praat daar dan over met iemand die je daarmee kan vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oeps, per ongeluk je antwoord afgekeurd
Door de dingen te doen die je echt leuk vind.
Door bij jezelf te blijven, luister naar jezelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geven en nemen. Door te geven krijg je veel terug, maakt gelukkig. Omdat je niet altijd kunt geven moet je nee kunnen zeggen en dingen doen die je zelf leuk vind, nemen dus. En dan in beide dingen evenwicht vinden, maar vooral ook tevreden zijn met wie je bent en wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geluk is deels perceptie en deels chemie. In je lijf zitten stofjes, endorfinen, die een geluksgevoel veroorzaken. Morfine is een kunstmatige stof die op endorfine lijkt en ook ongeveer dezelfde werking heeft.
Endorfine kun je losmaken vooral door fysieke inspanning. Hardlopen bijvoorbeeld, maar verder iedere vrijwillige ondergane matige pijnbeleving maakt endorfines los, omdat het natuurlijke pijnbestrijders zijn (ala morfine dus). Daarbij is het wel van belang dat je de pijnbeleving zelf aanstuurt en zelf de condities er van bepaalt (duur bijvoorbeeld).
Sporten, yoga (en dan de krachtige vorm daarvan), meditatie (met van die licht pijnlijk opgevouwen benen), bidden (op de ouderwetse manier door langdurig op je knieën te zitten)... het werkt allemaal. Een beetje afzien voor wat instant geluk.

Endorfinen werken natuurlijk direct en op de korte termijn. Lichamelijke inspanning en meditatie dragen ook op een andere manier bij aan je geluksgevoel: door de bezinning raakt je geest opgeruimd. Door die ruimte kom je tot rust. En vanuit die rust leef je eenvoudiger, kom je minder obstakels tegen die je ook echt als obstakel ervaart en neemt je algehele geluksgevoel ook toe. Maar dan duurzaam.

Dus hoe wordt je gelukkig: lichamelijke inspanning en contemplatie combineren in een mix die voor jou werkt. En dat dan wel een aantal jaren volhouden :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe de dingen die je echt heel leuk vindt!
Probeer andere dingen te vermijden.

[[ de mensheid draait niet in een cirkel, maar snelt in een rechte lijn vooruit, dat is de reden dat de mens niet gelukkig kan zijn want geluk is het verlangen naar herhaling ]]
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geluk word je pas door vaak dingen te doen die je niet leuk vindt. Op het moment dat je dan iets leuks doet, ben je ook echt gelukkig (beetje evenwijdig aan de ik-koop-te-kleine-schoenen-zodat-ik-ze-'s-avonds-kan-uitgooienopvatting).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan niet gelukkig wórden, alleen maar gelukkig zíjn. Focus je op het heden en doe dingen die je zelf graag wilt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt er helemaal vanaf wat je onder geluk verstaat. Voor ieder mens is dit verschillend. Ik denk dat veel mensen bedoelen, hoe krijg en houd ik een tevreden gevoel. Dat is iets wat je zelf kunt creëren door voldoening uit 'dingen' te halen waarbij je je heel tevreden voelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door niet teveel te willen maar tevreden te zijn met wat je hebt.