Hoe val ik het beste af?

In eerste instantie viel ik goed af met veel hardlopen (3-4x/week) en minder eten en tussendoortjes, maar nu ben ik al een tijd stabiel dik, wat kan ik nog meer doen

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (25)

veel sporten en geen junkfood eten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Minder calorieën tot je nemen en meer bewegen. Blijf wel verantwoord eten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
O ja, en volhouden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben wel benieuwd wat verantwoord eten inhoudt in dit antwoord: ik neem aan dat je bedoelt dat mensen wel alle voedingsstoffen tot zich blijven nemen ondanks dat ze minder eten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja... en geen maaltijden overslaan. Eigenlijk iets kleinere porties gezond eten en dan proberen dit lang vol te houden.
dik zijn is aangeboren, dus je zult altijd dik blijven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bullshit, sorry.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dik zijn komt doordat je meer calorieën tot je neemt dan verbruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
laatst was er op het nieuws dat er steeds meer dikke kinderen geboren worden, dus word je wel dik of dun geboren!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zo wordt je geboren zeg ik toch
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dit is niet waar,maar ook een beetje wel. Je bent niet dik omdat je dik geboren bent,maar waarschijnlijk ben je op latere leeftijd wel zwaarder als je voor je 20ste dat ook al was. Kennelijk stelt het lichaam voor die tijd een thermostaat in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wordt dik geboren als de moeder van dit kind tijdens de zwangerschap veel caloriehoudend eten/drinken tot zich neemt. Aangezien via de navelstreng een groot gedeelte naar het kind/de baby gaat.
Variëren in het aantal caloriën dat je dagelijks inneemt. Je lichaam past zich namelijk na een tijdje aan de energie-inname aan. Dus de ene dag bijvoorbeeld 1500 kcal, de dag erna 1700, en dan weer eens 1400.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is gewoon incorrect.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is wel waar, heb het gevraagd aan iemand die ervoor geleerd heeft. Je lichaam past zich aan de energie-inname aan, en dat wil je echt niet hebben als je afvalt. Dan sta je namelijk stil. Als het lichaam weer wat meer energie binnenkrijgt, dan gaat het weer uit de spaarstand en verbruik je dus meer energie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo weinig calorien is jezelf vermageren en dat is ongezond. Een vrouw zou 2000 calorien binnen moeten krijgen en een man ongeveer 2500.
Iedereen heeft een eigen lichaam en eetpatroon, dus om er achter te komen wat voor jou het beste werkt kan je het beste gaan praten met een voedingskundige of dietiste.
Over het algemeen geldt dat beweging beter is dan weinig eten en dat genoeg maar gezond eten beter is dan weinig maar vet en met veel suiker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eet ipv 3x per dag 6 maal per dag een kleine maaltijd. Dat houdt je verbranding op gang. En houd vol, want iedereen bereikt op een gegeven moment een "plateau" bij het afvallen. Kwestie van volhouden, daarna val je gewoon weer verder af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vaak eten per dag, stelt het lichaam bloot aan de schadelijke effecten van eten gedurende de gehele dag. Het lijkt mij geen goed voorstel om je zin in snacken aan te pakken door hetzelfde te eten alleen nu verdeeld over de dag. We moeten mensen blijven adviseren om tussendoor niet te snacken.
"Onveilig vrijen schijnt op termijn te helpen." -Youp vhH.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volhouden! Je bent dus goed bezig. Soms lijkt het dat je even stilstaat met afvallen, maar waarschijnlijk heb je door hard te lopen meer spiermassa gekregen. Is eigenlijk alleen maar positief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De spijsvertering van mensen verschild heel erg sommigen hoeven allen regelmatiger te gaan leven om af te vallen. Anderen zetten alcohol of plantaardige olie of melk veel sneller om in vetten. Om hier achter te komen moet je naar een diëtiste gaan. Die kan je dit vertellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is absoluut geen wetenschappelijk bewijs voor deze stelling.
gevarieerd eten en vaker eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stoppen met eten, alleen is dat niet echt gezond. Vooral veel bewegen en veel bezig zijn zodat je niet te veel aan eten denkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas is de harde waarheid bij afvallen dat 1. het moeilijk is om af te vallen en 2. dat het heel moeilijk is je gewicht te behouden. Een lichaam is immers een enorm effcient apparaat! Je uiteindelijke gewicht is een combinatie van inkomsten - uitgaven. Dat wil zeggen, in de Westerse wereld hebben mensen vaak een spaarpotje. Afvallen door een dieet werkt wel degelijk, alleen uit recent onderzoek blijkt dat het niet zo uitmaakt welk dieet je volgt, zolang je maar een dieet volgt waarbij je zelf denkt dat je het kunt volhouden op de langere termijn. Een dieet wat veel belooft in weinig tijd, waaronder Sonja Bakker, biedt op de langere termijn weinig.
De combinatie met beweging geeft sneller een effect en meestal ook meer gewichtsverlies. Dit is vaak beter vol te houden als je een beweging kiest die je dagelijks moet doen (hondje of fietsen naar werk/school). Begin niet aan allerlei pillen op internet op TV: meestal werken ze niet en werken ze wel dan zijn ze nog wel eens gevaarlijk en soms echt verboden. Er zijn pillen om af te vallen onder begeleiding van een arts, alleen als er echt veel overgewicht is en ook dan is het effect gemiddeld slechts klein (ongeveer 5 kilogram). Bij zeer fors overgewicht en met name als er andere lichamelijke klachten zijn, is er nog de optie van een operatie,maar dit moet je zien als laatste redmiddel (In Nederland vaak een maagbandje)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
breng variatie aan in je schema. Je eetschema en je sportschema. Dus ga van een zwaarder diner naar een zwaarder ontbijt. Doe intervaltraining ipv duurtraining etc. Na een week of 3-4 weer wisselen naar iets anders. laat je lichaam nooit wennen aan een situatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat je al gedaan hebt is heel goed. je moet niet je ontbijt gaan overslaan, want het schijnt dat je dan alleen maar aankomt. regelmatig eten, en weet wat je eet. probeer ook regelmatig te sporten.
ik ken een dieet dat heet'montiac' misschien moet je daar eens naar kijken. ik heb er goeie reacties over gehoord.
veel succes verder!!!
groeten F. van Accooij
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
harddrugs zoals speed en xtc werken ook altijd goed
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Minder eten dan je aan energie nodig hebt, dan val je af. Je kan beginnen met een broodje minder mee naar je werk, je zal dan zien dat dat al scheelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Paprikachips laten staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. Voedingsschema
2. Discipline
3. Trainingsschema
4. Discipline

zo kan IEDEREEN het, zo niet ben je een faler, opgever, verliezer!

simpel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op een ladder gaan staan en je laten gaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop een nintendo wii met wii fit, is echt leuk, je bent lekker in beweging terwijl je speelt, je kan musle workouts doen, yoga, en earobics, doe je dit met je vriend of vriendin, dan ga je het nog als een strijd zien ook, je wil mekaars records verbreken. is echt leuk.. heb hem zelf nou een maand ik ben 3,5 kilo afgevallen en me meisje 4,5.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag jezelf eerst af of je daadwerkelijk wel te dik bent. Veel mensen leven in de illusie van te dik zijn.

En als het echt niet lukt is het misschien beter je gewicht te accepteren voor wat het is, want zoals het klinkt "3-4x/week" hardlopen etc, valt het wel mee.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gevarieerd en met mate eten, en genoeg sporten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn twee factoren belangrijk: wat je eet en of en hoe je beweegt.
Bij sporten gaat het lichaam aan het werk. In eerste instantie gaat het lichaam zogenoemd 'anaeroob' verbranden, dat wil zeggen - zonder zuurstof. Dit duurt heel kort, max. een minuut. Daarna schakelt het over op aerobe verbranding - met zuurstof. Pas als het lichaam dit heeft 'opgebrand' zal het de vetten gaan verbranden en het wordt pas effectief na 15 minuten.

Zelf moet ik ook regelmatig 'aan de lijn', maar ik heb gemerkt dat wanneer je aan krachttraining doet (en vrouwen worden daar géén spierbundels van, dat is een fabeltje - daarvoor gebruiken de topsportsters supplementen), je het beste resultaat bereikt.

Wat eten betreft: suikers en verzadigde vetten zijn de grootste boosdoeners. Niet de suikers in fruit, maar vooral de suiker in koffie, thee en in allerlei voedingsmiddelen (en dat zijn er een hoop!).
Wanneer je uitgebalanceerd eet, de goede voedingsstoffen tot je neemt, kun je - als je tegelijkertijd intensief sport - zelfs méér eten.

Overigens, het bepalen of je te dik bent, kan het best gemeten worden door je vetpercentage, niet door de BMI-index. Voor vrouwen is ideaal tussen de 20-30%, voor mannen 10-20%. Dit is een richtlijn, leeftijd speelt ook een rol. Maar zit je ergens hiertussen in, dan heb je het ideale vetpercentage.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben je stabiel in de zin van kilo's, of in de zin van omvang? In het begin val je inderdaad snel af, omdat je lichaam went aan de inspanning die er daarvoor niet was. Na een tijdje heeft het lichaam zich aangepast en een nieuwe evenwichtsituatie gevonden.

heb je ook de soort voeding aangepast of alleen minder? bijvoorbeeld minder vette producten, meer volkoren producten. Het blijft een balans van input-output. Maar je hebt toch ook een bepaald minimum aan voedsel nodig, want op lange termijn elke dag met een honger gevoel rondlopen werkt niet echt. Dus kun je producten eten met een hoge gewicht/energie ratio, dus de volkoren producten o.a.

Aan de output kant kun je bijvoorbeeld andere vormen van beweging overwegen. bijvoorbeels zwemmen of spinnen. hierbij train je weer andere spiergroepen die nog niet gewend zijn aan de bewegingen dus opnieuw snel zullen ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Simpelweg meer gaan bewegen. Je voedingspatroon aanpassen heeft in de meeste gevallen weinig zin.