Ik heb ongeveer wekelijks last van een bloed neus, zomaar uit het niets, en het stopt na een minuut of 10. wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het kan goed zijn dat er een adertje in je neus zit wat heel zwak is. De wand is dan dun, waardoor het zomaar kan knappen. Soms gaat dit na een tijdje over, als het nog weken door blijft gaan kan je bij de huisarts langsgaan en het dicht laten branden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk dat het beste is om even langs je dokter tegaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor medisch advies kan je het beste naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je huisarts raadplegen.
Om het bloeden te laten stoppen: hoofd omlaag en je neusvleugels goed dichtknijpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het inderdaad even laten dichtbranden en je bent ervan af, want het kan anders steeds erger worden en wekelijks een bloedneus is natuurlijk ook geen pretje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan wezen dat je neusschot scheef staat dan wil een bloedneus regelmatig wel eens voor komen. naar een arts /ziekenhuis zetten ze zo weer recht en/of ze branden het dicht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij je huisarts kunnen ze in je neus een bloed adertje dicht branden. Neem dus contact op met je huisarts. Ze kunnen het eenvoudig verhelpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar de dokter gaan. Ik ken iemand die had ook best vaak een bloedneus. Die is naar de dokter gegaan. Het was niks ernstigs (waarschijnlijk bij jou ook niet), maar er kan wel wat aan gedaan worden. Bij dat meisje hebben ze de bloedvaten dicht gebrand. Klinkt eng maar ze had er geen last van gehad. En ze kon nu zonder elke week een bloedneus te hebben naar school.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Raadpleeg een arts.