Eigenlijk wel een grappige vraag:hopelijk kun je het antwoord ook waarderen! Het komt door producten die gemaakt worden die in je lichaam gebruikt worden voor de productie van cholesterol. In je oorkanaal zit dat cholesterol en de voorstadia er van ook om het lekker vettig te houden. In gal zitten dezelfde stoffen,vandaar de bittere smaak van gal (denk aan braken...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit komt denk ik omdat er veel bacteriën en ander vuil in zit, en dat geeft de bittere smaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het de bacteriën in je oor dood moet maken. En omdat het niet de bedoeling is om het op te eten.