Heeft de kredietcrisis invloed op uw toekomstverwachting?

geeft u minder uit, wacht u met grote luxe uitgaven??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (7)

Uiteraard wat voorzichtiger met de zogenaamde impuls-uitgaven. Even de kat uit de boom kijken, en wachten op wat wind in de zeilen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Luxe goederen worden nu juist goedkoper en als je met uitgaven wacht tot de crisis voorbij is betaal je straks weer de volle mep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, gewoon lekker blijven winkelen.

Nu is alles (nog) redelijk te betalen. Dadelijk over een bepaalde tijd, is alles weer als vanouds de normale hoge prijs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, net afgestudeerd aan het HBO, weinig kans op werk dus dan nog maar twee jaartjes er achteraan op de Universiteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Luxe uitgaven terwijl de halve wereld op apegapen ligt lijken mij bijzonder ongepast.Het begrip luxe heeft voor iedereen een andere inhoud.Als we allemaal stoppen met nutteloze rommel te kopen zou krediet misschien overbodig worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kredietcrisis leidt er op dit moment toe dat consumenten minder duurzame consumptiegoederen (auto's, koelkasten etc.) kopen en bedrijven minder investeren. Dit leidt tot vergroting van de werkloosheid en bij mensen die hun baan wel houden tot de verwachting dat ook zijzelf wel eens werkloos zouden kunnen worden. Dit leidt bij consumenten tot minder uitgaven op korte termijn (dus meer besparingen). Er op morele gronden (zoals sommige christenen doen) voor pleiten dat er minder moet worden uitgegeven is de doodsteek voor de economie en de werkgelegenheid en leidt tot werkloosheid en armoede.