Wat is de kostprijs van een 10 euro biljet?

In uitleg over kostprijs berekening van een product was er een slimme leerling die toch ook wel een beidehandte vraag stelde waarop ik het antwoord niet kon/kan geven. Weet iemenad het misschien wel?

Wat is de kostprijs van een 10 euro biljet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Antoni
14 jaar geleden
Ben je een docent en schrijf je 'bijdehand' met een 'ei'? Raar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een vraag waar je beide handen bij nodig hebt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang hij geen Nederlands doceert zie ik het probleem niet.

Het beste antwoord

Hangt ook een beetje af wat je allemaal in de kostprijsberekening meeneemt. Gaat het alleen om de materiaalkosten, of ook om ontwerp, distributie, opslag?
Het papiertje zelf, inclusief watermerk, fluorlaag, hologram en alles, kost niet veel meer dan 'n paar cent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Formeel weten alleen de centrale banken en de minister(s) van financiën het antwoord op deze vraag...

Zelf denk ik dat de kostprijs op nog geen ,006 cent ligt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het het al bij het Geldmuseum nagevraagd? Sowieso hebben zij erg interessante informatie voor leerlingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ongeveer 1 cent.
Ze worden met grote oplages gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel wat minder dan 10 euro in ieder geval..