Wat is het goedkoopst voor je energie tarieven?

Er zijn websites waarmee je prijzen kunt vergelijken. Maar ik hoorde ook zoiets dat in juli de stroomprijzen flink omlaag gaan door de lage olie/gas prijzen. Wat is het slimst om op dit moment te doen? Een aanbieding pakken, wachten tot juli of iets anders?

En maakt het echt veel uit welke leverancier je hebt? Omdat je toch al vastzit aan belasting+netwerkkosten

NB: Ongeacht leverancier zijn de overige jaarkosten (in de regio xxxx):
Energiebelasting € 244,46 + Netwerkkosten € 368,01 = Totaal € 612,47

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het domste dat je mijns inziens kunt doen is nú voor meerdere jaren een contract afsluiten. Het is niet voor niets dat alle energieleveranciers op dit moment grootschalig campagne voeren om klanten zich langdurig vast te laten leggen.

De energieprijzen volgen uiteindelijk (deels) de prijzen van olie, gas en kolen zij het met een vertraging en van die vertraging tracht men nu gebruik te maken mensen zich nog even snel voor langere tijd te laten binden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ha, die Derko;

Ik ben tevreden over de tarieven die United Consumers hanteren. Kijk vooral uit met aanbiedingen om je energieprijs voor een bepaalde tijd vast te zetten. Zelfs als dit goedkoop lijkt kan de maatschappij altijd nog met de overige tarieven gaan goochelen waardoor je toch duurder uit bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per saldo zal het een kwestie van een x-aantal euro's op jaarbasis zijn...

Het meest goedkope. En zo was het vroeger met oa gas wel en tot voor kort ook met oa 'Energiebewust' van Essent als dit op basis van pre-paid gaat. Dan ben je, je bewust van wat je daadwerkelijk verbruikt en betaal je alleen maar voor wat je verbruikt...

Of dat stroom in de zomermaanden goedkoper is? Dacht het niet. Je verbruikt minder, omdat je de lamp steeds later aan doet. Je koelkast, diepvries etc. tikt gewoon door zonder rekening te houden met de seizoenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanavond is er een uitzending hierover bij Radar
maandag 27 april nederland 1 tijd 20.30.

Ik ben ook benieuwd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het het goedkoopst om gewoon bij een leverancier te blijven. Elke actie leid tot een actie en zolang de massa achter 1 actie aanloopt verhoog je op de lange termijn dat een partij dominant wordt en wat daar inherent aangekoppeld is, is prijsstijging. Als je je energiekosten doorberekend over laten we zeggen 20 jaar ben je netto netto het goedkoopst uit als je bij een programma blijft. Om maar te zwijgen wat uitzoektijd de economie kost....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nu overstapt, krijg je de rekening van wat jij tot nu toe gebruikt hebt. Het was een strenge winter!
Als je nu niet overstapt krijg je die eind november en zijn er goedkope maanden gepasseerd, die dat "compenseren". Ik zou overstappen aan het eind van de rit= eind november.
( ik ging per 2.04 over en ik moest mijn oude leverancier om bovenstaande reden 646 euro betalen! nb. 3 maanden wel voorschotten betaald).
Ik wens je wijsheid toe en/of lange termijn denken.