Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2008 € 30.500 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ongeveer € 2.353,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen

om tot een netto bedrag te komen kun je de loonwijzer bekijken en zul je rekening moeten houden met bijvoorbeeld vakantie toeslagen en dergelijke.
Het netto loon zal tussen de € 1800 en € 1850 per maand liggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het modale is in functie waar je woont, in welke land met welke levensstandaard enz. In europa ligt dat tussen 1200 en 1500 euro netto.Maar hoe noorder hoe duurder. In het zuiden goedkoop eten en geen verwarmingskosten en veel buitenshuis.