Wat is precies een flexibele spaarrekening?

Ik zie dat je veel rente krijgt bij Moneyou. Maar als je een vaste rente neemt is het 2,75% en bij flexibel 4,5%. Hoe wordt de rente precies bepaald? En wat is de kans dat je ook echt 4,5% krijgt?

Oh en zou je anders een andere bank aanbevelen?

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik vind het product niet duidelijk en ik wil gewoon hoge rente (net als iedereen) ;-)

http://www.moneyou.nl/Sparen/

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Een vaste rente wordt voor een bepaalde tijd overeengekomen en kan gedurende deze periode niet gewijzigd worden. Zo krijg je bij sommige banken 5,25% rente op een spaarrekening met vaste rente.

Als je een flexibele of 'normale' spaarrekening neemt, dan kan de rente wijzigen, zowel positief als negatief.

Het is dus maar net of je het geld lang kan missen en wat voor risico je bereid bent te nemen.

Mij lijkt 2,75% vast voor 2 jaar niet echt een optie, als je nog 1,2% vermogensbelasting moet betalen hou je 1,55% over. Dat weegt niet op tegen een inflatie van 3% dus ga je er op achteruit. Bij bijvoorbeeld credit europe krijg je 4,25% voor een looptijd van 2 jaar, dat is al meer. En ze zijn ook aangesloten bij DNB dus tot 100.000 euro p.p. gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed dat dat wil zeggen dat de flexibele rente binnenkort ook gaat dalen. Vastzetten geeft de garantie dat je gedurende een periode die rente houdt. Bij een flexibele rente heb je geen enkele garantie. De kans is dus groot dat binnen niet al te lange tijd de flexibele rente onder die 4,5% zal gaan zakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik hun voorwaarden zo eens doorlees kan de rente van dag tot dag veranderen. nu 4,5% kan morgen dan wel eens 1% zijn en de rente word gemiddeld per kwartaal berekend.
Ja ze hebben het ingewikkeld gemaakt maar het mijns inziens niet zo mooi als dat ze het voorstellen.