Communisme is een oplossing van de problemen die zich voordoen onder het communisme.
Kortom: het communisme heeft alleen maar problemen opgeleverd en is bijna verdwenen uit de wereld. Dus ga het asjeblieft niet opnieuw uitvinden...
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het communisme precies zoals gepland wordt uitgevoerd is er niets mis mee. Alleen gaat er altijd wel wat fout, heeft het nog nooit gewerkt (en gaat het ook nooit werken)
Nee, er zijn meerdere crisissen, de milieucrisis, de energiecrisis en de financiele crisis. De eerste 2 kunnen we niet oplossen door het communisme. Het kapitalisme loopt wel op zijn einde, want dat is gebaseerd op groei, groei en hebzucht. Dat kan niet meer. We zullen toemoeten naar een soort tussenvariant. Het communisme ging ter ziele met de val van de Berlijnse muur. Daarna leek het kapitalisme geen grens meer te kennen, maar nu heeft de wal het schip gekeert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, het communisme is niet de oplossing voor de crisis, omdat de doelstellingen van deze ideologie onhaalbaar zijn. Het communisme gaat er namelijk vanuit dat alle mensen gelijk zouden moeten zijn, vooral in termen van bezit en rijkdom. Dit vergt echter een totale omslag in de mentaliteit van de mens en dit is uiteraard onmogelijk. Het communistisch idee is nobel, maar de mens is er nou eenmaal niet op ingesteld, wat maar eens te meer blijkt uit de crisis waar we nu in zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, het communisme houd in dat elk mens gelijk is. Iedereen hetzelfde loon ongeacht het ambt dat wordt beoefend. Dit loopt uit op, zoals in in het verleden al gezien, een daling van de mentaliteit. Waarom zou iemand voor dokter gaan leren als je als vakkenvuller net zo veel verdiend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Communisme is niet de oplossing. Democratie ook niet. Wereldregering, wereldbank, wereldmunt ook niet. Is er een alternatief? Ja. Is het perfect? Nee. Is het huidig systeem dat? Nee verre van. Check Link 1.

Welke crisis? Er wordt gesteld dat er een milieucrisis, financiële crisis en energiecrisis bestaat. Ik zou een kritisch onderzoek doen.

Is er een milieucrisis? Er is luchtvervuiling en verontreiniging die aangepakt moet worden. Geen discussie daar. Opwarming van de aarde door CO2? Dat laatste staat ter discussie (link 2)

Financiële crisis? Ja die is er. En de gevolgen zijn enorm. Is het raar dat de crisis er is? Is de crisis veroorzaakt met opzet of gewoon "gebeurd"? Het financiële systeem is gebaseerd op vertrouwen. Haal dat onderuit en het kaarten systeem valt in elkaar. Hoe zit het financiële systeem in elkaar? kijk en huiver (link 3)

Energiecrisis? Ik heb deze crisis nog niet gezien eerlijk gezegd? Is er te weinig energie? Er is zat alleen benutten we het niet. Is er te weinig olie? Daar zijn de meningen over verdeeld. Moeten we de afhankelijkheid van olie verminderden en meer duurzame energie toepassen? Lijkt me verstandig. We zijn legio mogelijkheden die niet worden gebruikt of actief worden tegengewerkt.

Voorbeeldje : Who killed the electric car (link 4)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel goed. Heel volwassen. Het was niet mijn bedoeling om 2 antagonisten neer te zetten. Hele goede instelling om op basis van één punt een compleet antwoord te negeren en negatief te beantwoorden. Dit soort wetenschapsfundamentalisme is bedroevend. Waarbij een compleet verhaal wordt genegeerd omdat er één fout in staat.
De oplossing van de crisis is een sterker geloof in Christus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je gelooft of je gelooft niet. Hoezo dan 'sterker'?
Verder hoef je niet gelovig te zijn om de wereld te verbeteren. Als je je maar aan de globale goede normen en waarden houdt, zoals zorg voor anderen en niet alleen aan jezelf denken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oh alstublieft, zeg! En hoe gaat een sterker geloof in Christus dat nu precies bewerkstelligen?
Nee dus. Ook het communisme ging deels ten onder aan de hebzucht van het individu.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja
Mits de beginselen worden nageleefd.
Namelijk gelijke rechten voor iedereen.
Gelijke verdeling van goederen en werk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Puur theoretisch gezien is de vorm van socialisme die wij in de jaren 60-70 hadden onder een democratisch stelsel de beste oplossing.

Dit socialisme ging uit van een sterke staat die in alle geledingen van de samenleving de regie had. Dit socialisme zorgde voor een herverdeling van het inkomen onder het motto dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen.

De crisis nu is veroorzaakt door de Reaganomics, hierbij is de theorie dat als de rijken maar rijk genoeg worden, ze de mensen die minder hebben vanzelf geld toestoppen (trickle down system).

Ik denk dat een terugkomst van de staatsbemoeienissen (nationalisatie) en een einde aan privatiseringen een heel eind zouden komen met het beter regelen van de welvaart als het pure kapitalisme.

Samenvattend: puur theoretisch gezien is het communisme ook geen oplossing, maar wel het socialisme (als je dit ziet als een herverdeling van geld).