Waarom stuurt een bedrijf een factuur van € 0,01 ? En waarom wordt daar geen BTW over berekend ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

ten eerste, als ze die fakuut sturen hebben ze echt niks beters te doen, portokosten zin duurder namelijk, ten tweede door afrondingsverschil wordt 6 of 19 procent btw afgerond naar 0
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je we ronden alles af, ander zou je een paar cijfertjes achter de komma krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk een geautomatiseerd proces. Het programma ziet nog een betaling van 0,01 en stuurt een factuur. de btw word wel berekend maar op centen afgerond en dus blijft het 0,01 cent. 19% over o,01 cent afgerond op 2 cijfers is 0,00
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar dan een tegenvraag - Stel je krijgt een factuur maar betaalt alles op 1 cent na, zouden er veel bedrijven zijn die nog een factuur nasturen voor die ene cent?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dit van je zorgverzekeraar? Dan weet ik het antwoord wel, anders is het gewoon een idioot bedrijf waarbij ze de administratie wel eens op de schop mogen gooien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha dan zijn het wel mafkezen :P. Er is ook geen btw vermeld op de factuur?
Misschien is dit voor hun de manier om het bij de houden voor de boekhouding ofzo. Hoeveel ze verkopen, maar vooral wat jouw naam is, adres, bedrijfsnaam, rekening etc.
Een beetje gek dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien omdat je pas een contract hebt als je iets betaalt? Dan gaat het om een symbolisch bedrag.

Het zou handig zijn geweest als je had aangegeven om welke (of wat voor soort) bedrijf dat het ging.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een partij doet een aanbod (bijvoorbeeld een winkel) en een andere partij aanvaardt dit (bijvoorbeeld een klant), dan is er een overeenkomst, dit hangt niet van de betaling af. In de overeenkomst wordt vaak wel afgesproken of er een betaling dient plaats te vinden en hoe. Anders is die informatie vaak terug te vinden in de vorm van Algemene Voorwaarden of bijvoorbeeld een prijsstickertje.