Kan je als particulier een auto leasen ?

Of is dit niet voordelig dan wel niet aan te bevelen en om welke reden ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit is zeker mogelijk, maar niet echt voordelig voor particulieren omdat je de kosten niet in een of andere vorm van de belasting terug kunt krijgen. Je moet dus zelf de volle mep betalen. Als je een eigen bedrijfje hebt, kun je iig de BTW terug vragen. Je kunt natuurlijk een stichting oprichten voor het stellen van goeie vragen en op naam van die stichting een auto leasen ;)

In Duitsland is het echter gebruikelijk om als particulier een auto te leasen. Dacht je nu echt dat die Duitsers allemaal netjes hun Mercedessen en BMW's contant afrekenen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het grootste voordeel van leasen is, dat je een nieuwe auto rijdt zonder zorgen over onderhoud, bijkomende kosten, administratie, e.d.

Het grootste nadeel is dat je daar dan wel voor moet betalen.

Voor een particulier is het voordeliger het zelf te regelen, maar als je dat niet wilt, kun je die sores zeg maar afkopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een bedrijf heeft BTW aftrek en een particulier niet.
Ergo Leasen voor aprticulier kan maar is erg duur
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals eerder aangegeven, particulier leasen is erg duur, en je wordt geregistreerd bij het BKR. Dat kan nadelig zijn voor als je bijvoorbeeld een huis wilt kopen, of andere leningen wilt afsluiten.