Met welk GRATIS programma kan ik mijn huishoudboekje bijhouden op de computer?

LET OP: geen programma dat alleen bankrekeningen bijhoudt zoals OROV etc.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Geheel gratis en zonder verplichtingen kunt u onbeperkt gebruik maken van HetHuishoudboekje.nl. Hoe HetHuishoudboekje.nl precies werkt? Dat zal ik u uitleggen.

HetHuishoudBoekje.nl kent twee gratis modules:

1. Vaste lasten-module
Hoeft u niet precies te weten waar u contant of gepind geld aan uitgeeft, dan is de vaste lastenmodule zeer geschikt voor u. U kunt hier een onbeperkt aantal vaste lasten (zoals gas, water, licht rente van een lening etc) en vaste inkomsten invullen. (voorbeeld). Nadat u deze ingevuld heeft ziet u precies hoeveel geld u maandelijks over houdt of tekort komt. Het maakt niet uit of u vaste lasten per maand, halfjaar of jaar betaalt: de vaste lastenmodule rekent alles voor u uit. Op deze manier krijgt u in zeer korte tijd een goed inzicht in uw uitgavenpatroon. U vindt de vasten lastenmodule onder 'Beheer>Vaste lasten' nadat u bent ingelogd.

2. Uw complete uitgaven in beeld
De vasten lastenmodule geeft u in korte tijd een goed overzicht van de meeste kosten die u maakt. Maar wilt u precies weten waar u uw geld aan uitgeeft, dan heeft HetHuishoudboekje.nl al die gegevens nodig. U voert alle bonnetjes en uw afschriften in en geeft per bonnetje aan waaraan u het geld heeft uitgegeven. U kunt zelf een onbeperkt aantal posten aanmaken. Dit kost u wat meer tijd, maar geeft u wel een perfect inzicht in uw uitgaven patroon. Omdat u uw uitgeven patroon kunt vergelijken met vorige maanden kunt u heel snel een toename in uw uitgavenpatroon zien en krijgt u inzicht in waar u op kunt besparen. Super handig toch?

Zoals gezegd kunt u HetHuishoudboekje.nl geheel gratis en vrijblijvend onbeperkt gebruiken. Klik nu op 'Aanmelden' in het menu aan de linker kant om te beginnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Huispot.nl

Eigenlijk gemaakt voor studenten in een studentenhuis. Maar ik denk dat misschien ook wel uitkomst biedt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
www.yunoo.nl
Je importeert gegevens van je bank rekening(en), verdeeld ze in categoriën, kunt er labels aan geven en krijgt mooie overzichten. Je kunt ook budgeteren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het programma is nog volop in ontwikkeling, een kasboek wordt aan gewerkt.
Je kan het natuurlijk ook gewoon met Excel doen. Het kost je wel wat tijd om het op te zetten, maar dan heb je wel een goed overzicht van al je financien en kun je zoveel informatie bijhouden als je zelf wilt.

Of je kunt het op een internetsite bijhouden met vermelding van je naam en adres en je vervolgens afvragen waar al die post en telefoontjes vandaan komen...