De naam zegt het al: een DOORLOPEND krediet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorlopend zal binnenkort wel worden gewijzigd in doodlopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bitch7 LOL...

Andere antwoorden (2)

Aangezien mensen die tegoeden uit hadden staan bij de DBS, nu eigenlijk alles kwijt zijn, zou je geneigd zijn te denken dat mensen die alleen maar schulden hadden in dit geval mazzel hebben, en hun schulden zien verdampen zoals een ander zijn fortuin.
Maar eerlijk gezegd denk (en hoop) ik dat die vlieger niet opgaat....

Als je pech hebt wordt het uitstaande bedrag zelfs sneller opgeeist. Nauwkeurig de berichtgeving volgen is wellicht het meest aanbevelenswaardig.

Je bent overigens duidelijk niet de enige met deze vraag. Wellicht kan onderstaande link je (nu of de komende dagen) verder helpen.

Toegevoegd na 3 minuten:
De meest nuttige tip die er op dit moment tussen staat is denk ik de volgende : stort je aflossingstermijnen (die nu niet geind kunnen worden) op een aparte (spaar) rekening, zodat je makkelijk kunt gaan aflossen wanneer je lening straks is overgenomen door een andere bank. Dan kom je in elk geval straks niet extra in de problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Of je sneller of geheel ineens moet gaan aflossen ligt aan de voorwaarden van je DK. Als in de voorwaarden staat dat in geval van faillissement de vordering direct opeisbaar is dan bestaat de kans dat dat gebeurd. De curator kan dan de lening opeisen.

Maar, over het algemeen is het gebruikelijk in de financiële sector om portefeuilles van failliet dienstverleners onder te brengen (verkopen) aan andere financiële dienstverleners. Immers, jouw lening is geld waard voor iemand die die lening opkoopt. Wel lijven dan de voorwaarden aan de lening gelijk als de voorwaarden die je hebt/had bij DSB.

Dit tweede scenario is veel meer te verwachten. Stel je eens voor dat de curator van DSB alle (hypotheek)leningen opeist. Dan begint de crisis pas echt!

Dus in een gunstig geval valt de schade mee.